Fakültemiz Öğrencilerinden Büyük Başarı; Tübitak 2209-a
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından yürütülen 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı 2024 yılı birinci dönem sonuçları açıklandı.
Açıklanan sonuçlara göre fakültemiz öğrencileri tarafından sunulan 19 proje desteklenmeye değer bulunmuştur. Eğitim Fakültesi, üniversitemiz fakülteleri ve yüksekokulları arasında en yüksek proje kabulü elde eden birimler arasında 2. sırada yer almıştır. Projeleri kabul edilen ve destek almaya hak kazanan tüm öğrencilerimizi ve akademik danışman olarak görev alan öğretim elemanı/üyelerimizi başarılarından dolayı tebrik ederiz.
Eğitim Fakültesi Dekanlığı
TÜBİTAK 2209-A ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ DESTEKLEME PROGRAMI
EĞİTİM FAKÜLTESİ 2024 YILI 1. DÖNEM ÇAĞRISI DESTEK HAKKI KAZANANLARIN LİSTESİ
| Öğrenci | Program | Danışman | Proje Adı |
1 | ZEHRA İLAYDA KILIÇ | İngilizce Öğretmenliği | Dr. Öğr. Üyesi Tuçe Öztürk Karataş | Ortaokul 5. Sınıflarda Yabancı Dil Ağırlıklı Eğitim Modeline Yönelik Öğrenci, Veli, Öğretmen ve Müdür Görüşlerinin İncelenmesi: Mersin Erdemli Birey Koleji Örneği |
2 | BEYZA PARLAKOĞLU | İngilizce Öğretmenliği | Dr. Öğr. Üyesi Tuçe Öztürk Karataş | Ekrandan Öğrenmeye: Mersin Üniversitesi Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Tutum ve Alışkanlıklarının İngilizce Dil Becerilerinin Gelişimine ve İkinci Dil Motivasyonel Benlik Sistemlerine Etkisi |
3 | İLKNUR ÖZBEK | İngilizce Öğretmenliği | Araş. Gör. Dr. Esin Dündar | Türkiye’de Ailelerin İngilizce Öğrenme ve İngilizce Öğretmenliğine Olan Bakış Açılarının Araştırılması |
4 |
UMUT CAN SEZGİN- ALPEREN SİNOPLUOĞLU | İngilizce Öğretmenliği | Araş. Gör. Dr. Esin Dündar | Öğretmen Adaylarının, Öğretmen Eğitimcilerinin ve Öğretmenlerin Öğretmen Akademisine Yönelik Görüşleri ve Beklentileri: Bir Karma Desen Araştırması |
5 | YENER ALAÇAYIR | İngilizce Öğretmenliği | Doç. Dr. Ömer Gökhan Ulum | İngilizce Öğretmeni Adaylarının Materyal Oluşturmadaki Yapay Zeka Kullanım Farkındalığı |
6 | ZEYNEP ECE BİLGİÇ | İngilizce Öğretmenliği | Dr. Öğr. Üyesi Özge Kutlu Demir | DEHB’li Çocuklara Toplam Fiziksel Tepki ve Çoklu Zeka Kuramı Kullanarak Yapılan İngilizce Öğretiminin Etkisi |
7 | VELA DENİZ AYDIN | İngilizce Öğretmenliği | Dr. Öğretim Üyesi Fatma Canan Durgungöz | Oyun Tabanlı İngilizce Öğretim Materyallerinin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu olan (DEHB) Öğrenciler için Uygunluğunun İncelenmesi |
8 | YAĞMUR GÜL ASLAN | İngilizce Öğretmenliği | Dr. Öğretim Üyesi Fatma Canan Durgungöz | Lise Düzeyinde İngilizce Öğretim Etkinlik Kitaplarının Evrensel Tasarım İlkeleri Bağlamında Nöroçeşitlilik Gösteren ve Özel Gereksinimli Öğrencilere Uygunluğunun Değerlendirilmesi |
9 | NAZDAR DAYAN | Okul Öncesi Öğretmenliği | Doç. Dr. Gökhan Güneş | Yapay Zekâ Ve Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yaratıcılık Düzeylerinin Hikâyeler Üzerinden Karşılaştırılması |
10 | NEZİH KELEŞ | Okul Öncesi Öğretmenliği | Doç. Dr. Gökhan Güneş | Erken Çocukluk Eğitiminde P4C Uygulamalarının Çocukların Sosyal Davranışları Üzerine Etkisi |
11 | MEHMET SEFA OKÇU | Okul Öncesi Öğretmenliği | Doç. Dr. Gökhan Güneş | Erken Çocukluk Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Kullanıldığı Kitap Okuma Etkinliklerinin Hatırlama Becerisine Katkısının İncelenmesi |
12
| AYSUN ÖZEL | Okul Öncesi Öğretmenliği | Doç. Dr. Gökhan Güneş | Bağlanma Stillerine Göre Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Ahlâkî Yargıları ile Yapay Zekanın Ahlâkî Değerlendirmelerinin Karşılaştırılması |
13 |
ESRA CİNKARA | İlköğretim Matematik Öğrt | Doç. Dr. Meriç Özgeldi | Yeni Maarif Modelinin Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına Katkısı: Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri |
14 |
NİHAL KAVAK | İlköğretim Matematik Öğrt. | Doç. Dr. Mehmet Gülburnu | Öğretmen Adaylarının Pedagojik Okuryazarlıklarıyla Matematiksel Okuryazarlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi |
15 |
SELİN CİVAN | İlköğretim Matematik Öğrt. | Doç. Dr. Gamze Kurt Birel | Ortaokul Öğrencilerinin Üçgenin İnşası Sürecinde Geometrik Düşünmelerinin İncelenmesi |
16 |
AHMET HERGÜL | Sınıf Öğretmenliği | Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Durgungöz | Eğitimde Yapay Zeka Destekli Soru Üretimi: Türkçe Ve İngilizce İçeriklerde Mantık, Dil Ve Anlam Değerlendirmesi |
17 |
HAZAL AKKUŞ | Özel Eğitim Öğretmenliği | Dr. Öğretim Üyesi Fatma Canan Durgungöz | Üniversite Lisans Öğrencilerinin Nöroçeşitlilik ve Özel Gereksinim Farkındalıklarının Değerlendirilmesi |
18 |
HÜSEYİN CEM BAYKAL | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | Prof. Dr. Mehmet Güngör | Kültür Eğitimiyle Uyum: Suriyeli Sığınmacılar ve Türk Vatandaşları Arasındaki Sosyo-Kültürel İlişkilerin İncelenmesi |
19 |
HİLAL ŞAHİN | Türkçe Öğretmenliği | Doç.Dr. İsmail Yavuz Öztürk | Eğitim Fakültesindeki Öğretim Üyelerinin Ortak Türk Alfabesi Öğretimi Dersine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi: Seçmeli Ortak Türk Alfabesi Dersi İçin Müfredat Önerisi Oluşturma. |