Bologna Koordinatörlüğü
Bologna Süreci, Türkiye'deki yükseköğretimin standardizasyonunu, kalite güvencesini sağlamayı ve uluslararası uyum standartlarını sağlamayı amaç edinen ve ayrıca üniversitemizi yükseköğretim alanında cazibe merkezi haline getirmeyi hedefleyen bir girişimdir.
Bu sürecin temel hedefleri aşağıdaki gibi özetlenebilir:
- Yükseköğretim diploması ve derecelerinin standartlaştırılması ve karşılaştırılabilir hale getirilmesini sağlamak;
- Ön Lisans, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora olmak üzere dört aşamalı derece sisteminin ECTS kriterlerine uygunluğunu sağlamak;
- Avrupa Kredi Transfer Sistemini (AKTS/ECTS) eksiksiz bir şekilde uygulanmak;
- Öğrenci ve akademisyen hareketliliğini teşvik etmek ve kolaylaştırılmasına yardımıcı olmak;
- Kalite güvencesi sistemlerinin oluşturulması ve yaygınlaştırılmasını sağlamak;
- Yükseköğretimde uluslararası standartları sağlamak ve bu alanda cazibe merkezi olabilmek.
Türkiye, 2001 yılında Bologna Süreci'ne katılarak aktif bir rol üstlenmiştir. Bu katılım ile yükseköğretim alanında önemli değişiklikler yapılmıştır. Türkiye, önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora olmak üzere dört aşamalı derece sistemine geçiş yapmış ve Avrupa Kredi Transfer Sistemi’ni (AKTS/ECTS) uygulamaya başlamıştır. Ayrıca, öğrenci ve öğretim elemanlarının hareketliliği teşvik edilmiş ve kalite güvencesi sistemleri oluşturulmuştur. Bu süreç Türkiye’deki üniversitelerin uluslararası alanda daha tanınır hale gelmesini sağlamış, öğrenci ve akademisyenlerin Avrupa'daki diğer üniversitelere geçişlerini kolaylaştırmıştır.
Öğrencilerimizin mezuniyet aşamasında sahip olması gereken yetkinlik ve yeterlikler, Mersin Üniversitesi’nin 2010 yılında başlattığı Bologna sürecine uyum kapsamında yürüttüğü çalışmalar neticesinde uluslararası standartlara uyumlu bir şekilde belirlenmiştir. Üniversitemiz web sayfasında yer alan “Bilgi Paketi” içerisinde yetkinliklerin yanı sıra “Bilgi Paketi Ders Kataloğu” içerisinde Ön Lisans, Lisans ve Lisansüstü programlarındaki ulusal/uluslararası yeterlikler çerçevesi, program yeterlikleri, programın öğrenme çıktıları, ders ve program yeterlik ilişki matrisi, Bologna ders bilgi paketi yükü, öğrenme yöntem ve teknikleri, ölçme değerlendirme yöntemleri, derslerde faydalanılacak ulusal ve uluslararası erişim kaynakları, dersin yapısı, dersin konuları, öğrenim hedef/çıktıları ayrıntılı bir şekilde belirlenmiş olup periyodik olarak güncellenmektedir.
Dönem ve derslere yönelik iş yükleri ve iş yüklerine karşılık gelen Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS) kredileri belirlenmekte ve uluslararası öğrenci değişim programlarının yürütülebilmesi için müfredat ve kredi uyumu sağlanmaktadır.
Aşağıdaki linkten Üniversitemiz Bologna sayfasına erişim sağlanabilir.
https://obs.mersin.edu.tr/oibs/bologna/index.aspx