Program Öğretim Amaçları ve Program Çıktıları
Program Öğretim Amaçları (PTO):
| PÖA1. | Öğrencilere matematiğin kuramsal ve uygulamalı alanlarındaki temel kavramları, yöntemleri ve düşünme biçimlerini öğretmek. |
| PÖA2. | Öğrencilerin matematiksel düşünme, analiz etme, sorgulama ve yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirmek. |
| PÖA3. | Matematiksel bilgiyi sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde aktarabilen, çok disiplinli ortamlarda takım çalışması yapabilen bireyler yetiştirmek. |
| PÖA4. | Teorik ve uygulamalı matematik alanlarında bağımsız araştırma yapabilen, eleştirel düşünen, yaratıcı ve akademik kariyere hazır bireyler yetiştirmek. |
| PÖA5. | Bilgisayar, yazılım, kriptografi, eğitim, bilişim ve finans gibi alanlarda matematiksel bilgiyi uygulayabilecek donanıma sahip mezunlar yetiştirmek. |
| PÖA6. | Mesleki etik değerlere bağlı, kendini sürekli geliştiren, yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramış bireyler yetiştirmek. |
Program Çıktıları (PÇ):
| PÇ1. | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri farklı disiplinlerle ilişkilendirerek öğretim programlarına entegre eder ve öğrencilere aktarır. |
| PÇ2. | Alanındaki en güncel matematiksel teoriler ve uygulamaları içeren ders içeriklerini ve eğitim materyallerini etkin bir şekilde kullanarak dersleri destekler. |
| PÇ3. | Matematiksel problemlerin çözümünde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak etkili sonuçlar elde eder. |
| PÇ4. | Güncel gelişmeleri takip ederek edindiği matematiksel bilgileri yeniler ve çağdaş yöntemleri öğretim süreçlerine entegre eder. |
| PÇ5. | Bağımsız olarak matematiksel bir araştırmayı veya uygulamalı bir projeyi başlatır ve sonuçlandırır. |
| PÇ6. | Matematiksel modelleri kullanarak disiplinler arası problemlere çözüm geliştirme sürecinde kararlar alır ve uygulama sürecinde yer alır. |
| PÇ7. | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak, mesleki bilgilerini ve becerilerini sürekli olarak günceller ve geliştirir. |
| PÇ8. | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, matematiksel bilgileri ve uygulamaları kullanarak toplumsal fayda sağlayan projeler geliştirir ve uygular. |
| PÇ9. | En az bir yabancı dili kullanarak matematiksel literatürü takip eder ve uluslararası işbirliklerinde yer alır. |
| PÇ10. | Bilgisayar yazılımlarını kullanarak matematiksel hesaplamalar ve modellemeler yapar, ileri düzeyde bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
| PÇ11. | Matematiksel düşüncelerini ve çözüm stratejilerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak sunar ve iletişim kurar. |
| PÇ12. | Matematiksel kavramları bilimsel yöntemlerle inceler, problemleri tanımlar ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Program Çıktıları ile Program Eğitim Hedefleri Arasındaki İlişki Matrisi
| PÇ1 | OP2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PO7 | PÇ8 | PÇ9 | PC10 | PÇ11 | PÇ12 |
PÖA1 | ✓ |
| ✓ |
|
| ✓ |
|
|
| ✓ |
| ✓ |
PÖA2 |
|
| ✓ |
|
|
|
|
|
| ✓ | ✓ | ✓ |
PÖA3 | ✓ |
|
|
| ✓ | ✓ |
|
| ✓ |
| ✓ |
|
PÖA4 |
| ✓ |
| ✓ | ✓ | ✓ |
|
|
|
|
|
|
PÖA5 |
|
| ✓ |
|
|
|
| ✓ |
| ✓ |
|
|
PÖA6 |
| ✓ |
| ✓ |
|
| ✓ |
|
|
|
|
|