Tıp Fakültemizde Gurur ve Coşku Bir Arada: 253 Genç Hekimimizi Sağlık Ordusuna Uğurladık
Üniversitemiz Tıp Fakültesi 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni coşkuyla gerçekleştirildi. Tören kapsamında 253 genç hekim mezuniyet sevinci yaşayarak mesleğe ilk adımlarını attı.
26 Haziran Cuma günü Üniversitemiz Akdeniz Kültür Merkezi’nde gerçekleşen tören; saygı duruşunda bulunulması, İstiklal Marşı'nın okunması ve Üniversitemiz Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Müzikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Betül Yarar Koçer ile Öğr. Gör. Malak Baygozhin Gojayeva tarafından sunulan müzik dinletisiyle başladı.
Dinletinin ardından açış konuşmalarına geçildi.
"Beyaz Önlük Umudun, Şefkatin ve Bilimin Sembolü"
Törende konuşan Rektörümüz Prof. Dr. Erol Yaşar, Tıp Fakültemizin üst düzey araştırma altyapısı, yenilikçi eğitim müfredatı ve duayen akademik kadrosuyla Türkiye’nin en saygın kurumlarından biri olduğunu vurguladı. Mezunların bu köklü birikimin ve kaliteden ödün vermeyen eğitim anlayışının somut birer eseri olduğunu ifade eden Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Yaşar, yıllarca fedakârlık gösteren ailelere ve öğrencileri şefkatle yetiştiren akademisyenlere teşekkürlerini iletti. Genç hekimlere seslenen Prof. Dr. Yaşar, beyaz önlüğün sadece bir kıyafet değil; umudun, şefkatin, bilimin ve fedakârlığın sarsılmaz bir sembolü olduğunu belirtti. Prof. Dr. Yaşar sözlerini, "Meslek hayatınız boyunca; aklınızdan bilimi, kalbinizden vicdanı, dilinizden şefkati asla eksik etmeyin." tavsiyesiyle tamamladı.
"Hekimlik İnsanlık Tarihinin Devam Eden Bir Parçası"
Tıp Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Murat Ünal ise yaptığı konuşmada, 1998 yılında kurulan fakültenin bugün 264 öğretim üyesiyle güçlü bir akademik kadroya sahip olduğunu ve yeni mezunlarla birlikte bugüne kadar toplam 3056 hekim yetiştirdiğini kaydetti. Tıp eğitiminin sadece bilgi edinme süreci olmadığını belirten Prof. Dr. Ünal, hekimliğin Hipokrat’tan İbn Sina’ya uzanan uzun bir bilim ve insanlık mirası olduğunu söyledi. Hekimlikte usta-çırak ilişkisine dikkat çeken Prof. Dr. Ünal, "Kendinizi yalnızca birer klinisyen olarak değil; aynı zamanda insanlık tarihinin devam eden bir parçası olarak görün." ifadeleriyle genç meslektaşlarına tarihi sorumluluklarını hatırlattı.
"Umut Tükendiğinde Umut Yeşerten Hekimleriz"
Tıp Fakültesi 23. Dönem mezunları adına kürsüye gelen Dönem Birincisi Dr. Sıla Denizli, beyaz önlüklerin omuzlarına yüklediği sorumlulukla altı yıllık zorlu eğitim sürecini geride bırakmanın gururunu yaşadıklarını dile getirdi. Eğitimleri boyunca hekimliğin laboratuvarlarda değil, hasta yatağı başında gösterilen şefkatle icra edildiğini hocalarından öğrendiklerini vurgulayan Dr. Denizli, desteklerini esirgemeyen ailelerine teşekkür etti. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün "Beni Türk hekimlerine emanet ediniz" sözüne atıfta bulunan Dr. Denizli, "Unutmayın ki bizler; şifaya vesile olan, umut tükendiğinde umut yeşerten hekimleriz." diyerek mesleğin onurunu her şeyin üstünde tutacaklarına dair söz verdi.
Hekimlik Andı ve Kep Atma Coşkusu
Konuşmaların ardından, Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Oya Ögenler tarafından mezunlara sembolik son ders verilerek Hekimlik Andı okutuldu. Törenin devamında Dönem Birincisi Dr. Sıla Denizli yaş kütüğüne dönem plakasını çaktı. Dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri takdim edildi; Dr. Sıla Denizli temsili diplomasını Rektörümüz Prof. Dr. Erol Yaşar'ın, dönem ikincisi Dr. Sıdıka Aysena Bölükbaşı Dekanımız Prof. Dr. Murat Ünal'ın, dönem üçüncüsü Dr. Elif Nur Gün ise Dekan Yardımcımız Prof. Dr. İbrahim Başhan'ın elinden aldı.
Mezuniyet töreni, temsili diplomalarını alan genç hekimlerin hep birlikte keplerini havaya atarak mezuniyet coşkusunu doyasıya yaşamasıyla sona erdi.
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü