Üniversitemiz 60+ Tazelenme Üniversitesinde Dönem Sonu Coşkusu
60+ Tazelenme Üniversitesinin 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı dönem sonu kapanış etkinliği, 24 Haziran Çarşamba günü Üniversitemiz Prof. Dr. Uğur Oral Kültür Merkezi’nde gerçekleştirildi.
Programa; Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet İsmail Yağcı, Rektör Danışmanlarımız Prof. Dr. Ayla Özer ile Prof. Dr. İlhan Ege, Hemşirelik Fakültesi Dekanı ve Yaşlılık Çalışmaları Koordinatörü Prof. Dr. Duygu Vefikuluçay Yılmaz, Aile ve Sosyal Hizmetler Mersin İl Müdürü Naci Yılmaz, çok sayıda gönüllü akademisyen, uzman ve 60+ Tazelenme Üniversitesi öğrencileri katıldı. Etkinlik, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından açılış konuşmalarıyla başladı.
"Kuşaklar Arası Farkındalık Birlikte Anlam Kazanıyor"
Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet İsmail Yağcı, kuşaklar arası farkındalığın önemine vurgu yaparak değişim ve farklılıkların birlikte anlam kazandığını belirtti. Üniversitemizin her zaman yaş alan bireylere açık olduğunu ve Üniversite yönetiminin desteklerini sürdürmekten büyük memnuniyet duyacağını ifade eden Prof. Dr. Yağcı, projede emeği geçen herkese teşekkür etti.
Hemşirelik Fakültesi Dekanı ve Yaşlılık Çalışmaları Koordinatörü Prof. Dr. Duygu Vefikuluçay Yılmaz, yaşlanmanın üretken ve yaşam boyu süren bir öğrenme süreci olduğunu vurgulayarak kuşaklar arası dayanışmanın önemine ve 60+ Tazelenme Üniversitesinin toplumsal dönüşüme katkı sunan bir yaşam felsefesi olduğuna dikkat çekti. Aile ve Sosyal Hizmetler Mersin İl Müdürü Naci Yılmaz ise Üniversitemiz ile Bakanlık arasındaki iş birliğinin süreceğini, bu tür projelerin Mersin için önemli bir kazanım olduğunu ve destek vermeye devam edeceklerini ifade etti.
"Türkiye İçin Örnek Bir Model"
60+ Tazelenme Üniversitesi Proje Koordinatörü Öğr. Gör. İbrahim Duman tarafından proje faaliyet sunumu gerçekleştirildi. Öğr. Gör. Duman; iki yıllık süreçte öğrenci sayısının 114’e ulaştığını, 100’e yakın gönüllü akademisyen ve uzmanın katkı sunduğunu, bu süreçte en az 192 ders ile 20’den fazla etkinliğin gerçekleştirildiğini bildirdi. Ayrıca bir Avrupa Birliği Erasmus+ projesi ile bir TÜBİTAK 1002 projesinin de hayata geçirildiğini ifade etti.
60+ Tazelenme Üniversitesi kapsamında geliştirilen “Aktif Yaş Alma Müdahalesi” eğitim modelinin bir yıllık süreçte test edildiğini aktaran Duman, bu modelin bireylerin fiziksel ve mental sağlığını geliştirerek yaşam kalitesini artırdığını ve sağlıklı yaşlanmaya önemli katkılar sunduğunu raporladıklarını belirtti. Duman, 60+ Tazelenme Üniversitesinin bu yönüyle Türkiye için örnek bir model olabileceğini vurguladı. Erasmus+ kapsamında yaş alan 20 bireyin yurt dışı deneyimi yaşadığı, 20 bireyin de VI. Tazelenme Olimpiyatlarına katıldığı ve bu etkinliklerin öğrenciler için büyük bir heyecan kaynağı olduğunu ifade eden Öğr. Gör. Duman; proje ekibine, Üniversitemize, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına, gönüllü akademisyenlere ve uzmanlara teşekkür etti.
"İnsan İstedikten Sonra Her Yaşta Öğrenci Olur"
Etkinlikte söz alan 70 yaşındaki ikinci sınıf öğrencisi Bayram Ali Öngel, eşiyle birlikte programa katılmalarının hayatlarında büyük bir değişim yarattığını ifade etti. Üniversite ortamının kendilerini yeniden hayata bağladığını belirten Öngel; Erasmus+ kapsamında ilk kez uçağa binerek yurt dışına çıkma deneyimi yaşadıklarını, Belgrad Üniversitesinde eğitim alarak sertifika kazandıklarını ve VI. Tazelenme Olimpiyatlarında yürüyüş branşında birincilik elde ettiklerini söyledi. Bu sürecin kendisine "hayatın hiç bitmediğini" gösterdiğini vurgulayan Öngel, Üniversitemiz yönetimine ve akademisyenlere teşekkür ederek kendi kuşağına "İnsan istedikten sonra her yaşta öğrenci olur" mesajını verdi.
Birinci sınıflar adına konuşan 74 yaşındaki emekli öğretmen Melahat Kılıç ise otuz yıllık meslek hayatının ardından yeniden öğrenci olmanın kendisine büyük bir mutluluk yaşattığını ifade etti. Spor, eğitim ve sosyal etkinliklerle hayatın çok daha canlı ve üretken hâle geldiğini söyleyen Kılıç, kendilerine bu imkânı sunan Üniversitemize ve emeği geçen tüm akademisyenlere teşekkür etti.
Teşekkür Belgeleri ve Koro Dinletisi
Program kapsamında, 2025-2026 eğitim-öğretim yılında destek veren proje ekibi ile gönüllü akademisyen ve uzmanlara teşekkür belgeleri takdim edildi.
Etkinlik, birinci sınıf öğrencilerinin oluşturduğu koro dinletisi ile sona erdi. Şef Medine Baltarlı yönetimindeki koronun seslendirdiği Türk halk müziği eserlerine katılımcılar da eşlik etti ve program coşkulu bir kapanışla tamamlandı.
Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü