Ders Bilgileri
FELSEFE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
RTS234 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 0 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Zehragül Aşkın |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dünyaya ve içinde yaşanan çağa felsefeyle (kavramlarla) bakabilme becerisini kullanmak için gerekli felsefi olanakları kazandırmak |
İçeriği | Felsefenin ana disiplinleri, temel problemleri ve kavramları |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Felsefe hakkında genel bir yaklaşımı tanımlayabilir |
2 | Felsefeyi öteki bilgi alanlarından ayırma becerisi kazanma |
3 | Felsefenin belli başlı alanlarını, bu alanlarındaki temel problemleri ve onlara önerilen belli başlı çözümlerin farkına varma |
4 | Dünyaya ve içinde yaşanan çağa felsefeyle (kavramlarla) bakabilme becerisini kazanma |
5 | Felsefenin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri aktarabilme |
6 | Yaşanan çağ ve coğrafyaya özgü felsefe problemlerini yakalayabilme ve onlara kendi başına çözümler üretme becerisi edinme |
7 | Felsefenin nasıl bir etkinlik olduğunu, temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümlerin farkına varma |
8 | Yaşanılan problemlere felsefi yaklaşım geliştirebilme becerisi geliştirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Felsefe dünya ilişkisi | Anlatım, tartışma |
2 | Felsefe ve problem görme bilinci | Anlatım, tartışma |
3 | Felsefe ve Antikçağ Yunan düşüncesi | Anlatım, tartışma |
4 | -Bir Bilgi Alanı Olarak Felsefe ve Bilim. | Anlatım, tartışma |
5 | Varlık ve Bilgi Felsefesi | Anlatım, tartışma |
6 | - Etik, Sanat Felsefesi | Anlatım, tartışma |
7 | Platon’un Lysis ve Lakhes diyalogları | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Doğruluk”, “Varlık” Kavramları | Anlatım, tartışma |
10 | Doğruluk”, “Varlık” Kavramları | Anlatım, tartışma |
11 | “İnsan”, “Toplum” Kavramları | Anlatım, tartışma |
12 | Çağımızın Tartışmalı Bir Kavramı - | Anlatım, tartışma |
13 | Çağımızın Tartışmalı Bir Kavramı - | Anlatım, tartışma |
14 | Bir Bilgi Alanı Olarak Felsefe ve Bilim. | Anlatım, tartışma |
15 | Bir Bilgi Alanı Olarak Felsefe ve Bilim. Ödev | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kısaca Felsefe, Kurtuluş Dinçer, Pharmakon, 2010. | ||
2 | - J.M. Bochenski, Felsefece Düşünmenin Yolları, çev. Kurtuluş Dinçer, Bilgesu Yay., 2009. | ||
3 | Platon, Lakhes ve Lysis diyalogları , Diyaloglar 2, Çev Tanju Gökçöl, Ömer Naci Soykan | ||
4 | Felsefe Tarihi Macit Gökberk | ||
5 | Felsefe terimleri sözlüğü / Bedia Akarsu |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.2 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.2 | 3 | 1. Ödev |
3 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Felsefe hakkında genel bir yaklaşımı tanımlayabilir | 5͵6 | 1͵2 |
2 | Felsefeyi öteki bilgi alanlarından ayırma becerisi kazanma | 5͵6 | 1 |
3 | Felsefenin belli başlı alanlarını, bu alanlarındaki temel problemleri ve onlara önerilen belli başlı çözümlerin farkına varma | 8͵9͵10 | 1 |
4 | Dünyaya ve içinde yaşanan çağa felsefeyle (kavramlarla) bakabilme becerisini kazanma | 8͵9͵10 | 1 |
5 | Felsefenin temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümleri aktarabilme | 5͵6͵8͵9͵10 | 3 |
6 | Yaşanan çağ ve coğrafyaya özgü felsefe problemlerini yakalayabilme ve onlara kendi başına çözümler üretme becerisi edinme | 8͵10 | 3 |
7 | Felsefenin nasıl bir etkinlik olduğunu, temel problemlerini ve onlara önerilen belli başlı çözümlerin farkına varma | 8͵10 | 3 |
8 | Yaşanılan problemlere felsefi yaklaşım geliştirebilme becerisi geliştirme | 8͵9 | 3 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 7 | 2 | 14 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 10 | 10 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
75 |