Ders Bilgileri
KİŞİLERARASI İLETİŞİM | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
RTS325 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Anıl DAL CANBAZOĞLU |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu ders, öğrencilerin kişilerarası iletişimin temel özellikleri ve kişilerarası iletişim çalışmalarını şekillendiren başlıca yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. |
İçeriği | Kişilerarası iletişimde çeşitli yaklaşımlar ve modeller, benlik kavramı, algılama, sosyal algı süreci, kişilerarası iletişimin kodları, empati ve sempati kavramları. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Kişilerarası iletişime çeşitli yaklaşım ve modelleri tanımlama |
2 | Benlik kavramını ve kişilerarası iletişimdeki önemini tanımlayabilme. |
3 | Kişilerarası iletişimde algılama süreçlerini tanımlama |
4 | Kişilerarası iletişimde sosyal bağlama hakim olabilme. |
5 | Kişilerarası iletişimin kodlarını tanıyabilme. |
6 | Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşunu tanımlayabilme. |
7 | Alternatif iletişim stratejilerini tanımlayabilme ve kullanabilme. |
8 | Empati ve sempati kavramlarını tanımlayabilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin kapsamının ve temel kavramların tanımlanması. | Anlatım, tartışma |
2 | Kişilerarası iletişimin anlamlandırılması: Çeşitli yaklaşımlar ve modeller | Anlatım, tartışma |
3 | Kişilerarası iletişimde benlik kavramı: Benlik kavramının gelişimi, özellikleri ve “kimlik”le ilişkileri. | Anlatım, tartışma |
4 | Kişilerarası iletişimde algılama süreci. Sosyal algının özellikleri. | Anlatım, tartışma |
5 | Kişilerarası iletişimde sosyal bağlam: Sosyal ve fizik çevre. Öğrenci sunumlarıKişilerarası iletişimde sosyal bağlam: Sosyal ve fizik çevre. Öğrenci sunumları | Anlatım, tartışma |
6 | Kişilerarası iletişimde kodlar: Sözsüz iletişimin kodları. | Anlatım, tartışma |
7 | Kişilerarası iletişimde kodlar. Sözlü iletişimin kodları. | Anlatım, tartışma |
8 | Ara sınav | |
9 | Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşu ve söylemsel kapanma stratejileri. | Anlatım, tartışma |
10 | Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşu ve söylemsel kapanma stratejileri. | Anlatım, tartışma |
11 | Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejileri: Selamlama, retorik, öyküleme | Anlatım, tartışma |
12 | Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejileri: Selamlama, retorik, öyküleme | Anlatım, tartışma |
13 | Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve empati | Anlatım, tartışma |
14 | Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve empati | Anlatım, tartışma |
15 | Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve empati | Anlatım, tartışma |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kişilerarası İletişim Güncel Yaklaşımlar ve Kuramsal Temeller | Kişilerarası İletişim Güncel Yaklaşımlar ve Kuramsal Temeller. (2018). (Ed. Serhat Ulağlı). İstanbul: Motto Yayıncılık. | Önerilen |
2 | Kişilerarası İletişim Bilgiler - Etkiler - Engeller | Gürüz, Demet;Temel Eğinli, Ayşen (2015). Kişilerarası İletişim Bilgiler - Etkiler - Engeller. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | Referans |
3 | Kişilerarası İletişim | Hartley, Peter (2014). Kişilerarası İletişim (Çev. Ülkü Doğanay vd.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. | Referans |
4 | Kişilerarası İletişim | Taşdemir, Erdem (2017).Kişilerarası İletişim. İstanbul: Ekin Yayıncılık. | Önerilen |
5 | Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi | Cihangir, Zeynep (2011). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. | Önerilen |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
2 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Kişilerarası iletişime çeşitli yaklaşım ve modelleri tanımlama | 7 | 1͵2 |
2 | Benlik kavramını ve kişilerarası iletişimdeki önemini tanımlayabilme. | 18͵24͵25 | 1͵2 |
3 | Kişilerarası iletişimde algılama süreçlerini tanımlama | 7͵10 | 1͵2 |
4 | Kişilerarası iletişimde sosyal bağlama hakim olabilme. | 7͵10 | 1͵2 |
5 | Kişilerarası iletişimin kodlarını tanıyabilme. | 7͵18 | 1͵2 |
6 | Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşunu tanımlayabilme. | 18͵25͵29 | 1͵2 |
7 | Alternatif iletişim stratejilerini tanımlayabilme ve kullanabilme. | 7͵18͵19 | 1͵2 |
8 | Empati ve sempati kavramlarını tanımlayabilme. | 7͵10͵18͵24 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
7 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
15 | Son Sınav | 1 | 5 | 5 |
100 |