Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
RTS325 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Anıl DAL CANBAZOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders, öğrencilerin kişilerarası iletişimin temel özellikleri ve kişilerarası iletişim çalışmalarını şekillendiren başlıca yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır.
İçeriği Kişilerarası iletişimde çeşitli yaklaşımlar ve modeller, benlik kavramı, algılama, sosyal algı süreci, kişilerarası iletişimin kodları, empati ve sempati kavramları.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Kişilerarası iletişime çeşitli yaklaşım ve modelleri tanımlama
2 Benlik kavramını ve kişilerarası iletişimdeki önemini tanımlayabilme.
3 Kişilerarası iletişimde algılama süreçlerini tanımlama
4 Kişilerarası iletişimde sosyal bağlama hakim olabilme.
5 Kişilerarası iletişimin kodlarını tanıyabilme.
6 Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşunu tanımlayabilme.
7 Alternatif iletişim stratejilerini tanımlayabilme ve kullanabilme.
8 Empati ve sempati kavramlarını tanımlayabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, dersin kapsamının ve temel kavramların tanımlanması. Anlatım, tartışma
2 Kişilerarası iletişimin anlamlandırılması: Çeşitli yaklaşımlar ve modeller Anlatım, tartışma
3 Kişilerarası iletişimde benlik kavramı: Benlik kavramının gelişimi, özellikleri ve “kimlik”le ilişkileri. Anlatım, tartışma
4 Kişilerarası iletişimde algılama süreci. Sosyal algının özellikleri. Anlatım, tartışma
5 Kişilerarası iletişimde sosyal bağlam: Sosyal ve fizik çevre. Öğrenci sunumlarıKişilerarası iletişimde sosyal bağlam: Sosyal ve fizik çevre. Öğrenci sunumları Anlatım, tartışma
6 Kişilerarası iletişimde kodlar: Sözsüz iletişimin kodları. Anlatım, tartışma
7 Kişilerarası iletişimde kodlar. Sözlü iletişimin kodları. Anlatım, tartışma
8 Ara sınav
9 Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşu ve söylemsel kapanma stratejileri. Anlatım, tartışma
10 Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşu ve söylemsel kapanma stratejileri. Anlatım, tartışma
11 Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejileri: Selamlama, retorik, öyküleme Anlatım, tartışma
12 Kişilerarası iletişimde rasyonellik ve alternatif iletişim stratejileri: Selamlama, retorik, öyküleme Anlatım, tartışma
13 Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve empati Anlatım, tartışma
14 Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve empati Anlatım, tartışma
15 Kişilerararası iletişimde sorun çözümleme: Dinleme ve empati Anlatım, tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Kişilerarası İletişim Güncel Yaklaşımlar ve Kuramsal Temeller Kişilerarası İletişim Güncel Yaklaşımlar ve Kuramsal Temeller. (2018). (Ed. Serhat Ulağlı). İstanbul: Motto Yayıncılık. Önerilen
2 Kişilerarası İletişim Bilgiler - Etkiler - Engeller Gürüz, Demet;Temel Eğinli, Ayşen (2015). Kişilerarası İletişim Bilgiler - Etkiler - Engeller. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Referans
3 Kişilerarası İletişim Hartley, Peter (2014). Kişilerarası İletişim (Çev. Ülkü Doğanay vd.). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları. Referans
4 Kişilerarası İletişim Taşdemir, Erdem (2017).Kişilerarası İletişim. İstanbul: Ekin Yayıncılık. Önerilen
5 Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi Cihangir, Zeynep (2011). Kişilerarası İletişimde Dinleme Becerisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Önerilen

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Kişilerarası iletişime çeşitli yaklaşım ve modelleri tanımlama 7 1͵2
2 Benlik kavramını ve kişilerarası iletişimdeki önemini tanımlayabilme. 18͵24͵25 1͵2
3 Kişilerarası iletişimde algılama süreçlerini tanımlama 7͵10 1͵2
4 Kişilerarası iletişimde sosyal bağlama hakim olabilme. 7͵10 1͵2
5 Kişilerarası iletişimin kodlarını tanıyabilme. 7͵18 1͵2
6 Kişilerarası iletişimde dil, ideoloji ve güç ilişkilerinin kuruluşunu tanımlayabilme. 18͵25͵29 1͵2
7 Alternatif iletişim stratejilerini tanımlayabilme ve kullanabilme. 7͵18͵19 1͵2
8 Empati ve sempati kavramlarını tanımlayabilme. 7͵10͵18͵24 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 3 4 12
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 3 3
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 5 5
100