Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TELEVİZYON REKLAMCILIĞI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
RTS414 Bahar 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Anıl DAL CANBAZOĞLU
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin televizyon reklamcılığına özgü özellikleri kavrayıp yaratıcı bir TV reklam filmi uygulaması geliştirebilecek donanımda olmalarıdır.
İçeriği Bu dersin içeriğini; TV reklamcılığı ile ilgili kavramlar, TV reklam filmi yapım aşamaları oluşturmaktadır.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Reklamın tanımını ve özelliklerini ifade edebilme.
2 Reklam mecrası olarak televizyonun özelliklerini ve gerekliliklerini açıklayabilme.
3 TV reklamı yapım tarzı, formatı ve tekniklerini ilişkilendirebilme.
4 TV reklamlarında yaratıcı strateji süreci ve aşamalarını oluşturabilme.
5 TV Reklam yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası sürecinde yer alan basamakları planlayabilme.
6 Bir TV reklam filmi uygulaması geliştirebilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı Anlatım
2 Reklam ve Reklamcılığın Temel Kavramları Anlatım
3 Reklam Türleri ve TV Reklamcılığının Diğer Mecra Reklamlarından Farklılıkları Anlatım, Tartışma
4 TV Reklamı Yapım Tarzları ve Formatları Anlatım, Örnek İncelemesi
5 TV Reklamı Yapım Teknikleri Anlatım, Örnek İncelemesi
6 TV Reklam Filminde Yapım Öncesi: Araştırma: Ürün/Hizmet ve Hedef Tüketicilerin Tanımlanması Anlatım, Örnek İncelemesi, Uygulama
7 TV Reklam Filminde Yapım Öncesi: TV Reklam Filmi Senaryo ve Storyboard Anlatım, Örnek İncelemesi, Beyin Fırtınası,Uygulama
8 Ara Sınav
9 TV Reklam Filminde Yapım Öncesi: Bütçeleme Anlatım, Örnek İncelemesi, Uygulama
10 TV Reklam Filminde Yapım: Görüntü ve Ses Öğeleri Anlatım, Örnek İncelemesi, Uygulama
11 TV Reklam Filminde Yapım: Reklam Filminin Çekimi Uygulama
12 TV Reklam Filminde Yapım Sonrası: Kurgu Uygulama
13 TV Reklam Filminde Yapım Sonrası: Araştırma: Örneklem Hedef Kitle tarafından Reklam Filminin Değerlendirilmesi Anlatım, Örnek İncelemesi, Uygulama
14 TV Reklam Filmi için Medya Planlama (GRPS, Reach, OTS, CPT, CPP, CPS Hesapları) Anlatım, Örnek İncelemesi, Uygulama
15 TV Reklam Filmi için Medya Planlama (GRPS, Reach, OTS, CPT, CPP, CPS Hesapları) Uygulama
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
2 Televizyon Reklam Filmi Yapımı Akbulut, N. T.; Balkaş Erdoğan, E. (2007). Televizyon Reklam Filmi Yapımı, İstanbul: Beta Yayınları Referans
3 Yeni ikonalar? Televizyonda Reklam Sanatı Rutherford, P. (2000) Yeni ikonalar? Televizyonda Reklam Sanatı (Çev: Mustafa K. Gerçeker) İstanbul: YKY. Önerilen
8 Televizyon Reklamcılığı Yolcu, Ergün (2001).Televizyon Reklamcılığı. İstanbul Üniversitesi Yayınları. Önerilen
7 TV Reklamı Böyle Yapılır Aitchison, J. (2009). TV Reklamı Böyle Yapılır (Çev: B. Adıyaman). İstanbul: Mediacat Yayınları. Önerilen
6 Reklamların İçinden Çamdereli, M. (2005) Reklamların İçinden. Konya: Tablet Yayınları. Çamdereli, Metin (2006) R Önerilen
8 Türkiye’de Reklam Tarihi Gelişimi ve Televizyon Reklam Araştırmaları Işıktaş, S. (2018).Türkiye’de Reklam Tarihi Gelişimi ve Televizyon Reklam Araştırmaları. Hiperlink. Önerilen
7 Yaratıcı Reklamcılığın Temelleri. Burtenshaw, K., Mahon, N., & Barfoot, C. (2014) Yaratıcı Reklamcılığın Temelleri. Literatür Yayıncılık. Önerilen
8 Reklam Çekicilikleri - Cinsellik, Mizah, Korku. Bakı, U., Elden, M. (2010) Reklam Çekicilikleri - Cinsellik, Mizah, Korku. İletişim Yayıncılık. Önerilen
9 Reklam ve Medya Planlaması Gülbuğ, E. (2007). Reklam ve Medya Planlaması. Beta Yayınevi Önerilen

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.6 5 Son Sınav
2 0.4 1 1. Ara Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Reklamın tanımını ve özelliklerini ifade edebilme. 28͵30 1͵2
2 Reklam mecrası olarak televizyonun özelliklerini ve gerekliliklerini açıklayabilme. 1͵14͵19͵26͵27 1͵2
3 TV reklamı yapım tarzı, formatı ve tekniklerini ilişkilendirebilme. 1͵3͵4͵9͵28͵29 1͵2
4 TV reklamlarında yaratıcı strateji süreci ve aşamalarını oluşturabilme. 1͵7͵13͵26 1͵2
5 TV Reklam yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası sürecinde yer alan basamakları planlayabilme. 1͵2͵4͵6͵9͵13͵17 1͵2
6 Bir TV reklam filmi uygulaması geliştirebilme. 1͵2͵3͵4͵6͵9͵13͵15͵17͵20 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 2 2
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 4 16
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 7 2 14
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 1 5 5
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
100