Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TELEVİZYON HABER PROGRAMCILIĞI
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
RTS405 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Recep ÜNAL
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu derste, televizyon haber programcılığının nasıl geliştiği, hangi aşamalardan geçerek hazırlandığı, üretim sürecinde hangi kaynakların kullanıldığı gibi konuların televizyon haberciliğine ilişkin güncel örneklerle aktarılması amaçlanmaktadır.
İçeriği Bu ders, televizyon yayıncılığının önemli bölümünü oluşturan haber programlarının türlerini, hangi teknik olanaklardan yararlanılarak nasıl hazırlandığını aktarmaya yöneliktir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Televizyon haberinin üretim sürecini tanımlayabilme.
2 Haber programcılığının genel özelliklerini belirtebilme.
3 Haber programlarının hazırlık sürecinin önemini tanımlayabilir
4 Haber bülteni ile haber pogramlarında yer alan televizyon haberinin yapım özelliklerini açıklayabilir
5 Haber programcılığında görev alan ekibin özelliklerini saptayabilme.
6 Televizyon haber programcılığının gelişimini tanımlayabilme
7 Televizyon haber programcılığının önemli örneklerini açıklar
8 Televizyon haber programı hazırlayabilme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Televizyon haber merkezinin yapısı, haber program üretimine genel bakış Anlatım, beyin fırtınası.
2 Haber değeri kavramı, haber programcılığının genel özellikleri, Anlatım, beyin fırtınası.
3 Haber bülteni ile haber programda sunulan haberde yer alan farklılıklar Anlatım, beyin fırtınası.
4 TV haber programında haber üretim süreci ve muhabirin rolü Anlatım, beyin fırtınası.
5 TV haber programında haber üretim süreci ve kameramanın rolü Anlatım, beyin fırtınası.
6 TV haber programında haber üretim sürecinde yapımcı ve yönetmeninin görev ve yetkileri Anlatım, beyin fırtınası.
7 TV haber programında haber üretim sürecinde editörün görev ve yetkileri Anlatım, beyin fırtınası.
8 Ara sınav
9 ABD ve İngiltere’de haber programcılığının gelişimi Anlatım, beyin fırtınası.
10 Türkiye’de haber programcılığının gelişimi Anlatım, beyin fırtınası.
11 TV haber programcılığından örneklerin ders kapsamında izlenip değerlendirilmesi Anlatım, beyin fırtınası, gözlem
12 TV haber programcılığından örneklerin ders kapsamında izlenip değerlendirilmesi Anlatım, beyin fırtınası, gözlem
13 TV haber programcılığından örneklerin ders kapsamında izlenip değerlendirilmesi Anlatım, beyin fırtınası, gözlem
14 TV haber programcılığından örneklerin ders kapsamında izlenip değerlendirilmesi Anlatım, beyin fırtınası, gözlem
15 Genel Değerlendirme Anlatım, beyin fırtınası, gözlem
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Poyraz, Bedriye (2002) Haber ve Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçekliki Ankara: Ütopya Yayınev Referans Kaynak
2 Karadağ, Gökmen (2000), Fay Hattında 15 Yıl, TV Haber Programcılığı ve Bir Örnek: 32. Gün İstanbul: Etika Yayıncılık Referans Kaynak
3 Orhon Nezih (2005) Televizyon Haber Program Yapımı Eskişehir: A.Ü.İ.B.F. Yay. Önerilen Kaynak
4 Hayes, Keith (2001) Lütfen Dikkatinizi Verin, Televizyon İzleyicisini Çekmede Bir Muhabirin Kılavuzu Eskişehir: A.Ü.İ.B.F. Yay. Önerilen Kaynak
5 Aslan, Kemal (2008) Değişen Teknolojiler ve Habercilikte İstihbarat İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. Önerilen Kaynak
6 Aslan, Kemal (2005) Soru Nasıl Sorulur? İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi Önerilen Kaynak
7 Aslan Kemal (2003) Haberim Var, Örneklerle Haberin ABC’si. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. Önerilen Kaynak
8 Yüksel, Erkan (2010) Medya ve Habercilik. Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları. Önerilen Kaynak
9 Çaplı, Bülent, Tuncel, Hakan, (Ed.) (2010) Televizyon Haberciliğinde Etik.. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Önerilen Kaynak

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Televizyon haberinin üretim sürecini tanımlayabilme. 1͵7͵13͵14͵16͵20͵22͵23͵26͵28͵29 1͵2
2 Haber programcılığının genel özelliklerini belirtebilme. 1͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 1͵2
3 Haber programlarının hazırlık sürecinin önemini tanımlayabilir 1͵7͵8͵13͵14͵17͵20͵22͵23͵26͵28͵29 1͵2
4 Haber bülteni ile haber pogramlarında yer alan televizyon haberinin yapım özelliklerini açıklayabilir 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 1͵2
5 Haber programcılığında görev alan ekibin özelliklerini saptayabilme. 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 1͵2
6 Televizyon haber programcılığının gelişimini tanımlayabilme 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 1͵2
7 Televizyon haber programcılığının önemli örneklerini açıklar 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 1͵2
8 Televizyon haber programı hazırlayabilme 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 15 2 30
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 0 0
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 25 25
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 0 0
15 Son Sınav 1 2 2
100