Ders Bilgileri
TELEVİZYON HABER PROGRAMCILIĞI | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
RTS405 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üyesi Recep ÜNAL |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu derste, televizyon haber programcılığının nasıl geliştiği, hangi aşamalardan geçerek hazırlandığı, üretim sürecinde hangi kaynakların kullanıldığı gibi konuların televizyon haberciliğine ilişkin güncel örneklerle aktarılması amaçlanmaktadır. |
İçeriği | Bu ders, televizyon yayıncılığının önemli bölümünü oluşturan haber programlarının türlerini, hangi teknik olanaklardan yararlanılarak nasıl hazırlandığını aktarmaya yöneliktir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Televizyon haberinin üretim sürecini tanımlayabilme. |
2 | Haber programcılığının genel özelliklerini belirtebilme. |
3 | Haber programlarının hazırlık sürecinin önemini tanımlayabilir |
4 | Haber bülteni ile haber pogramlarında yer alan televizyon haberinin yapım özelliklerini açıklayabilir |
5 | Haber programcılığında görev alan ekibin özelliklerini saptayabilme. |
6 | Televizyon haber programcılığının gelişimini tanımlayabilme |
7 | Televizyon haber programcılığının önemli örneklerini açıklar |
8 | Televizyon haber programı hazırlayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Televizyon haber merkezinin yapısı, haber program üretimine genel bakış | Anlatım, beyin fırtınası. |
2 | Haber değeri kavramı, haber programcılığının genel özellikleri, | Anlatım, beyin fırtınası. |
3 | Haber bülteni ile haber programda sunulan haberde yer alan farklılıklar | Anlatım, beyin fırtınası. |
4 | TV haber programında haber üretim süreci ve muhabirin rolü | Anlatım, beyin fırtınası. |
5 | TV haber programında haber üretim süreci ve kameramanın rolü | Anlatım, beyin fırtınası. |
6 | TV haber programında haber üretim sürecinde yapımcı ve yönetmeninin görev ve yetkileri | Anlatım, beyin fırtınası. |
7 | TV haber programında haber üretim sürecinde editörün görev ve yetkileri | Anlatım, beyin fırtınası. |
8 | Ara sınav | |
9 | ABD ve İngiltere’de haber programcılığının gelişimi | Anlatım, beyin fırtınası. |
10 | Türkiye’de haber programcılığının gelişimi | Anlatım, beyin fırtınası. |
11 | TV haber programcılığından örneklerin ders kapsamında izlenip değerlendirilmesi | Anlatım, beyin fırtınası, gözlem |
12 | TV haber programcılığından örneklerin ders kapsamında izlenip değerlendirilmesi | Anlatım, beyin fırtınası, gözlem |
13 | TV haber programcılığından örneklerin ders kapsamında izlenip değerlendirilmesi | Anlatım, beyin fırtınası, gözlem |
14 | TV haber programcılığından örneklerin ders kapsamında izlenip değerlendirilmesi | Anlatım, beyin fırtınası, gözlem |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, beyin fırtınası, gözlem |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Poyraz, Bedriye (2002) Haber ve Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçekliki | Ankara: Ütopya Yayınev | Referans Kaynak |
2 | Karadağ, Gökmen (2000), Fay Hattında 15 Yıl, TV Haber Programcılığı ve Bir Örnek: 32. Gün | İstanbul: Etika Yayıncılık | Referans Kaynak |
3 | Orhon Nezih (2005) Televizyon Haber Program Yapımı | Eskişehir: A.Ü.İ.B.F. Yay. | Önerilen Kaynak |
4 | Hayes, Keith (2001) Lütfen Dikkatinizi Verin, Televizyon İzleyicisini Çekmede Bir Muhabirin Kılavuzu | Eskişehir: A.Ü.İ.B.F. Yay. | Önerilen Kaynak |
5 | Aslan, Kemal (2008) Değişen Teknolojiler ve Habercilikte İstihbarat | İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. | Önerilen Kaynak |
6 | Aslan, Kemal (2005) Soru Nasıl Sorulur? | İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi | Önerilen Kaynak |
7 | Aslan Kemal (2003) Haberim Var, Örneklerle Haberin ABC’si. | İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. | Önerilen Kaynak |
8 | Yüksel, Erkan (2010) Medya ve Habercilik. | Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları. | Önerilen Kaynak |
9 | Çaplı, Bülent, Tuncel, Hakan, (Ed.) (2010) Televizyon Haberciliğinde Etik.. | Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Televizyon haberinin üretim sürecini tanımlayabilme. | 1͵7͵13͵14͵16͵20͵22͵23͵26͵28͵29 | 1͵2 |
2 | Haber programcılığının genel özelliklerini belirtebilme. | 1͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 | 1͵2 |
3 | Haber programlarının hazırlık sürecinin önemini tanımlayabilir | 1͵7͵8͵13͵14͵17͵20͵22͵23͵26͵28͵29 | 1͵2 |
4 | Haber bülteni ile haber pogramlarında yer alan televizyon haberinin yapım özelliklerini açıklayabilir | 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 | 1͵2 |
5 | Haber programcılığında görev alan ekibin özelliklerini saptayabilme. | 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 | 1͵2 |
6 | Televizyon haber programcılığının gelişimini tanımlayabilme | 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 | 1͵2 |
7 | Televizyon haber programcılığının önemli örneklerini açıklar | 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 | 1͵2 |
8 | Televizyon haber programı hazırlayabilme | 1͵7͵8͵13͵14͵20͵22͵23͵26͵28͵29 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 15 | 2 | 30 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 25 | 25 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 0 | 0 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
100 |