Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

İLETİŞİM VE ETİK
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
RTS 336 Bahar 2 0 2 0
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üye. Filiz Bilgin Ülken
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu dersin amacı öğrencilere etik ile ilgili teorik çerçeveler doğrultusunda toplumsal, kültürel, ekonomik ve politik yönleriyle medya ve etik ilişkisini analiz edebilmeleri için gerekli kavramsal ve kuramsal bilgileri kazandırmaktır.
İçeriği Bu ders iletişim ve etik ile ilgili temel tartışma, kuram ve yaklaşımlarla medya ve etik ilişkisini anlamlandırma biçimlerinin öğretimine yöneliktir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Etik ve ilgili temel kavramlara hakim olur.
2 Etik konusundaki güncel temel kuramlara hakim olur.
3 Medya ve etik ile ilgili temel tartışmaları bilir
4 Medya ile ilgili etik kodları ekonomi politik açıdan eleştirel bakışla tartışabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş Anlatım
2 Ahlak ve Etik Anlatım
3 Modernite, medya ve etik Anlatım
4 Modernite, medya ve etik Anlatım
5 Kapitalizm, rasyonalite ve etik Anlatım
6 Kapitalizm, medya ve etik Anlatım
7 Haber endüstrisi ve gazetecilik etiği Anlatım
8 Ara sınav
9 Neoliberalizm, haber endüstrisi ve etik problemler Anlatım
10 Televizyon haberciliği ve etik Anlatım
11 Neoliberalizm, medya endüstrileri ve etik Anlatım
12 Sosyal medya ve yeni etik tartışmalar Anlatım
13 Sosyal medya ve yeni etik tartışmalar Anlatım
14 Demokrasi ve kamusal alan tartışmaları açısından etik Anlatım
15 Demokrasi ve kamusal alan tartışmaları açısından etik Anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Belsey, A. & Chadwick R. ed. (1998) Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, çev. Nurçay Türkoğlu. Istanbul: Ayrıntı Yay.
2 Uzun, Ruhdan, 2011, İletişim Etiği, İmge Yayınevi, Ankara
3 Bertrand, Claude-Jean (2004), Medya Etiği, Ankara: BYEGM Yay.
4 Cohen-Almagor, Rapfael, (2002), İfade, Medya ve Etik, çev. Süleyman Nihat Şad, Ankara: Phoenix Yayınevi.
5 Alankuş, Sevda (2005), Medya, Hukuk ve Etik, IPS Eğitim Vakfı Yayınları: 5, Habercinin Elkitabı Dizisi: 2.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Etik ve ilgili temel kavramlara hakim olur. 7͵18͵19͵24͵26 1
2 Etik konusundaki güncel temel kuramlara hakim olur. 7͵18͵19͵24͵26 1͵2
3 Medya ve etik ile ilgili temel tartışmaları bilir 7͵18͵19͵24͵26 1͵2
4 Medya ile ilgili etik kodları ekonomi politik açıdan eleştirel bakışla tartışabilir. 7͵18͵19͵24͵26 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 10 10
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 3 8 24
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
100