Ders Bilgileri
İLETİŞİM VE ETİK | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
RTS 336 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 0 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Dr. Öğr. Üye. Filiz Bilgin Ülken |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere etik ile ilgili teorik çerçeveler doğrultusunda toplumsal, kültürel, ekonomik ve politik yönleriyle medya ve etik ilişkisini analiz edebilmeleri için gerekli kavramsal ve kuramsal bilgileri kazandırmaktır. |
İçeriği | Bu ders iletişim ve etik ile ilgili temel tartışma, kuram ve yaklaşımlarla medya ve etik ilişkisini anlamlandırma biçimlerinin öğretimine yöneliktir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Etik ve ilgili temel kavramlara hakim olur. |
2 | Etik konusundaki güncel temel kuramlara hakim olur. |
3 | Medya ve etik ile ilgili temel tartışmaları bilir |
4 | Medya ile ilgili etik kodları ekonomi politik açıdan eleştirel bakışla tartışabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Derse giriş | Anlatım |
2 | Ahlak ve Etik | Anlatım |
3 | Modernite, medya ve etik | Anlatım |
4 | Modernite, medya ve etik | Anlatım |
5 | Kapitalizm, rasyonalite ve etik | Anlatım |
6 | Kapitalizm, medya ve etik | Anlatım |
7 | Haber endüstrisi ve gazetecilik etiği | Anlatım |
8 | Ara sınav | |
9 | Neoliberalizm, haber endüstrisi ve etik problemler | Anlatım |
10 | Televizyon haberciliği ve etik | Anlatım |
11 | Neoliberalizm, medya endüstrileri ve etik | Anlatım |
12 | Sosyal medya ve yeni etik tartışmalar | Anlatım |
13 | Sosyal medya ve yeni etik tartışmalar | Anlatım |
14 | Demokrasi ve kamusal alan tartışmaları açısından etik | Anlatım |
15 | Demokrasi ve kamusal alan tartışmaları açısından etik | Anlatım |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Belsey, A. & Chadwick R. ed. (1998) Medya ve Gazetecilikte Etik Sorunlar, çev. Nurçay Türkoğlu. Istanbul: Ayrıntı Yay. | ||
2 | Uzun, Ruhdan, 2011, İletişim Etiği, İmge Yayınevi, Ankara | ||
3 | Bertrand, Claude-Jean (2004), Medya Etiği, Ankara: BYEGM Yay. | ||
4 | Cohen-Almagor, Rapfael, (2002), İfade, Medya ve Etik, çev. Süleyman Nihat Şad, Ankara: Phoenix Yayınevi. | ||
5 | Alankuş, Sevda (2005), Medya, Hukuk ve Etik, IPS Eğitim Vakfı Yayınları: 5, Habercinin Elkitabı Dizisi: 2. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Etik ve ilgili temel kavramlara hakim olur. | 7͵18͵19͵24͵26 | 1 |
2 | Etik konusundaki güncel temel kuramlara hakim olur. | 7͵18͵19͵24͵26 | 1͵2 |
3 | Medya ve etik ile ilgili temel tartışmaları bilir | 7͵18͵19͵24͵26 | 1͵2 |
4 | Medya ile ilgili etik kodları ekonomi politik açıdan eleştirel bakışla tartışabilir. | 7͵18͵19͵24͵26 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 8 | 24 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |