Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

ÇOCUK HAKLARI VE MEDYA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
RTS 428 Bahar 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üye. Filiz Bilgin Ülken
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Ders öğrencilerin çocuk hakları konusunda bilinçlenmesini ve bu bilinçle medya metinlerini okumasını amaçlamaktadır.
İçeriği Çocuk haklarına ilişkin kavramlar hakkında öğretimi içermektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 İnsan hakları, çocuk haklarına saygılı ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
2 Çocuklara karşı gerçekleştirilen hak ihlallerini fark eder.
3 Medya metinlerindeki çocuk hakkı ihlallerini eleştirir.
4 Kuramsal ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İnsan Hakları ve Doğal Haklar Anlatım
2 İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi Anlatım
3 Çocuk Hakları Anlatım
4 Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Anlatım
5 Medyada Temsil Anlatım
6 Medyada çocukların Temsili Anlatım
7 Medyada Çocukların Sömürülmesi Anlatım
8 Ara sınav
9 Çocuk Koruma Politikaları Anlatım
10 Çocuklarla Röportaj Anlatım
11 Medyada çocukların görüntülerini kullanmak Anlatım
12 Sunum ve tartışma Anlatım ve tartışma
13 Sunum ve tartışma Anlatım ve tartışma
14 Sunum ve tartışma Anlatım ve tartışma
15 Genel değerlendirme Anlatım ve tartışma
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Gencel Bek, M. (2011). Medyada çocuk hakları ve etik ilkeler. M. R. Şirin (Haz.), Çocuk hakları ve medya el kitabı içinde (ss. 23-59). İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları.
2 Çocuk Hakları ve Gazetecilik Uygulamaları, (2007), Unicef- Dublin, Teknoloji Enstitüsü
3 Erdoğan Tosun, G. (2007). Çocuklar ve çocuk haklarının medyada temsili. S. Alankuş (Haz.), Çocuk Odaklı Habercilik içinde (ss. 172-195). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.
4 Serdaroğlu, C. (2014). Suça karışmanın temsilinde yıpratılan çocukluk. M. Gencel Bek (Der.), Medya çocukluk ve gençlik, içinde (ss. 65-99). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
5 Üstündağ, E., & Özmen, K. (2007). Çocukları görünür kılmak için. S. Alankuş (Haz.), Çocuk odaklı habercilik içinde (ss. 224-247). İstanbul: IPS İletişim Vakfı Yayınları.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 İnsan hakları, çocuk haklarına saygılı ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 7͵25͵28 1
2 Çocuklara karşı gerçekleştirilen hak ihlallerini fark eder. 25͵28 1
3 Medya metinlerindeki çocuk hakkı ihlallerini eleştirir. 25͵28 2
4 Kuramsal ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiğini bilir. 25͵28 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 10 10
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 1 12 12
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 2 2
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 1 15 15
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 3 3
15 Son Sınav 1 1 1
100