Ders Bilgileri
MEDYA VE TOPLUMSAL CİNSİYET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
RTS 337 | Güz | 2 | 0 | 2 | 0 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Seçmeli |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Prof. Dr. Aslıhan Doğan Topçu |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı toplumsal cinsiyet perspektifinden öğrencilerin kitle iletişim araçlarını değerlendirmelerini sağlamaktır. |
İçeriği | Toplumsal Cinsiyet Kavramı, Ataerkil Toplum Yapısı ve İktidar, Feminizm ve Kadın Hareketleri, Medyaya Yönelik Feminist Yaklaşımlar, Temsil ve Toplumsal Cinsiyet İlişkisi, Söylem ve Toplumsal Cinsiyet İlişkisi, Dünyada ve Türkiye’de Kadın Medyası, Medyada Kadın Profesyonelliği, Feminist Film Kuramı ve Sinemada Kadının Temsili, TV Programlarında Kadının Temsili, Reklamlarda Kadının Temsili, Haberde Kadının Temsili |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Cinsiyet ile toplumsallık arasındaki ilişkiyi kavrayabilme |
2 | Toplumsal cinsiyet kavramını açıklayabilme |
3 | Ataerkil toplum yapısının özelliklerini açıklayabilme |
4 | Feminizmi ve kadın hareketini tarihsel olarak kavrayabilme |
5 | Feminist dalga ve akımların özgün niteliklerini açıklayabilme |
6 | Erkeklik olgusunu eleştirel bir düşünce biçimiyle kavrayabilme |
7 | Temsil kavramını toplumsal cinsiyet bağlamında kavrayabilme |
8 | Medya metinleri üzerine eleştirel bir feminist okuma gerçekleştirebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Toplumsal Cinsiyet Kavramı | |
2 | Ataerkil Toplum Yapısı ve İktidar | |
3 | Feminizm ve Kadın Hareketleri | |
4 | Medyaya Yönelik Feminist Yaklaşımlar | |
5 | Temsil ve Toplumsal Cinsiyet İlişkisi | |
6 | Söylem ve Toplumsal Cinsiyet İlişkisi | |
7 | Söylem ve Toplumsal Cinsiyet İlişkisi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Dünyada ve Türkiye’de Kadın Medyası | |
10 | Medyada Kadın Profesyonelliği | |
11 | Feminist Film Kuramı ve Sinemada Kadının Temsili | |
12 | TV Programlarında Kadının Temsili | |
13 | Reklamlarda Kadının Temsili | |
14 | Haberde Kadının Temsili | |
15 | Konuların özeti ve genel değerlendirme | |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Medyada Cinsiyet Stereotipleri Toplumsal Cinsiyet ve İletişim | Kaypakoğlu, Serdar Naos Yayıncılık, 2004 | Referans |
2 | Toplumsal Cinsiyet ve İktidar Toplum, Kişi ve Cinsel Politika | Connell, R. W Ayrıntı Yayınları, 1998 | Referans |
3 | Medyada Hegemonik Erkek(lik) ve Temsil | Doğan, İ. (ed.) Kalkedon, 2011. | Referans |
4 | Ataerkil Sistem “Erkeklerin Dünyasında Yaşamak” - Feminizm Üzerine “Bazı Sorular” - Toplumsal Cinsiyet “Bize Yüklenen Roller” (3’lü Kitap Seti) | Bhasin, Kamla ve Khan, Nighat Said ), Kadav Yayınları | Önerilen Kaynak |
5 | Beden, Emek, Tarih | Savran, G Kanat Yayınları, 2004 | Önerilen Kaynak |
6 | Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları | Durudoğan, H., Gökşen, F., Oder, B.E., Yükseker, D. (eds.) 2010 | Önerilen Kaynak |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Cinsiyet ile toplumsallık arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | 3͵6 | 1 |
2 | Toplumsal cinsiyet kavramını açıklayabilme | 3͵6 | 1 |
3 | Ataerkil toplum yapısının özelliklerini açıklayabilme | 3͵6 | 1 |
4 | Feminizmi ve kadın hareketini tarihsel olarak kavrayabilme | 3͵6 | 1 |
5 | Feminist dalga ve akımların özgün niteliklerini açıklayabilme | 3͵6 | 2 |
6 | Erkeklik olgusunu eleştirel bir düşünce biçimiyle kavrayabilme | 3͵6 | 2 |
7 | Temsil kavramını toplumsal cinsiyet bağlamında kavrayabilme | 3͵6 | 2 |
8 | Medya metinleri üzerine eleştirel bir feminist okuma gerçekleştirebilme | 3͵6 | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 3 | 2 | 6 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 1 | 2 | 2 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 0 | 0 | 0 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
15 | Son Sınav | 1 | 2 | 2 |
100 |