Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

MEDYADA NEFRET SÖYLEMİ
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
RTS 421 Güz 2 0 2 4
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Dr. Öğr. Üyesi Filiz Bilgin Ülken
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar
Staj Durumu Yok
Amacı Medyada Nefret Söylemi dersi öğrencilerin medya metinlerinde bulunan nefret söylemlerini eleştirebilmelerini ve insan hakları ve farklılıklara saygının önemini gözeterek kendi metinlerini üretebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
İçeriği Ders medyada nefret söylemine ilişkin kavramların öğretimini içermektedir.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Fark ve ayrımcılık arasındaki ilişkiyi irdeler.
2 Medyada nefret söyleminin üretilme biçimlerini inceler.
3 Irkçılık, cinsiyetçilik, homofobi gibi kavramları inceler
4 Medya metinlerinde nefret söylemi araştırması yapar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kitle İletişimi Anlatım
2 Söylem Anlatım
3 Nefret Söylemi Anlatım
4 Haber ve Nefret Söylemi Tartışma, Anlatım
5 Televizyon Programları ve Nefret Söylemi Tartışma, Anlatım
6 Sinema Filmleri ve Nefret Söylemi Tartışma, Anlatım
7 Nefret Suçları Anlatım
8 Ara sınav
9 LGBTİ Bireylere Yönelik Nefret Söylemi Tartışma, Anlatım
10 Ötekilere Yönelik Nefret Söylemi Tartışma, Anlatım
11 Ötekilere Yönelik Nefret Söylemi Tartışma, Anlatım
12 Ötekilere Yönelik Nefret Söylemi Tartışma, Anlatım
13 Ötekilere Yönelik Nefret Söylemi Tartışma, Anlatım
14 Medyadan Örnekler Tartışma, Anlatım
15 Medyadan Örnekler Tartışma, Anlatım
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 İnceoğlu, Yasemin, (2012), Nefret Söylemi ve Nefret Suçları, İstanbul, Ayrınyı Yay.
2 Çınar, Mahmut, (2013) Medya ve Nefret Söylemi, İstanbul, Hrant Dink Vakfı Yay.
3 Akın, Altuğ (2010) Yeni Medyada Nefret Söylemi, İstanbul: Kalkedon Yay.
4 Yılmaz, Hakan (2013) Siyasal Nefret Söylemi ve Medya, Literatürk Academia
5 Fanon, Frantz (2014) Yeryüzünün Lanetlileri, İstanbul: Versus Yay.

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Fark ve ayrımcılık arasındaki ilişkiyi irdeler. 19͵20͵21͵25͵27͵32 1͵2
2 Medyada nefret söyleminin üretilme biçimlerini inceler. 18͵19͵20͵25͵27͵28͵32 1͵2
3 Irkçılık, cinsiyetçilik, homofobi gibi kavramları inceler 19͵20͵25͵27͵28͵32 1͵2
4 Medya metinlerinde nefret söylemi araştırması yapar. 7͵19͵20͵21͵25͵27͵28͵32 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 1 10 10
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 5 2 10
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 3 3
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 5 5
15 Son Sınav 1 1 1
100