Ders Bilgileri
DOKUMA TASARIM I | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
TKS 295 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | Yok |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Öğr. Gör. Handan DEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | Yok |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Dokumada kullanılan temel örgü tekniklerini kavrar. Yeni tasarımlar geliştirmesi amaçlanır. |
İçeriği | Temel örgüler (bezayağı, dimi, saten) hakkında bilgi. Bu örgülerin milimetrik kağıt üzerinde teknik çözümlemesi. Renk raportlarının hazırlanması. Kumaş reprodüksiyon çalışması. Çözgü hazırlığı, tahar ve armür işlemlerini içerir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Temel örgüleri (bezayağı, dimi, saten) tanımlar ve armürlü numune dokuma tezgahını tanıyarak iki ve üç boyutlu tasarımlar geliştirir. |
2 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 | Konusuyla ilgili araştırma yaparak sunum aşamasına getirir. |
4 | Hazırladığı desenin dokuma teknikleri ile bağlantısını kurarak tezgahta uygulama aşamasına getirir. |
5 | Gördüğü bir nesneyi tekstil malzemeleri ile görsel bir hale getirir. |
6 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. |
7 | Ekip içinde uyumlu çalışır. |
8 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi/ Atölye ve malzemelerin tanıtımı | Dersin içeriği hakkında genel bilgi verilmesi/ Atölye ve malzemelerin tanıtımı |
2 | Temel örgüler(Bezayağı, Dimi ve Saten ) hakkında genel bilgi | Milimetrik kağıt üzerinde söz konusu örgülerin çizim özelliklerinin tanımlanması |
3 | Kağıt üzerinde temel örgüler üzerine çalışmalar | Yapılan çalışmaların değerlendirmeleri |
4 | Kağıt üzerinde temel örgüler üzerine çalışmalar | Yapılan çalışmaların değerlendirmeleri |
5 | Hazırlanan örgülerin tahar ve armürlerinin hazırlanması ve iplik seçimi | Milimetrik kağıt üzerinde tahar ve Armür planlarının hazırlanması |
6 | Çözgünün hazırlanması | Çözgünün hazırlanması |
7 | Tahar ve armür | Tahar ve armür |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dokuma | Dokuma |
10 | Dokuma | Dokuma |
11 | Reprodüksiyon çalışması | Kumaş seçimi, renklerin araştırılıp hazırlanması |
12 | Reprodüksiyon çalışması | Kumaşın dokusuna uygun desenleme tekniği ile kağıt üzerine çalışma |
13 | Reprodüksiyon çalışması | Kumaşın dokusuna uygun desenleme tekniği ile kağıt üzerine guaj boyayla çalışma |
14 | Reprodüksiyon çalışması | Kumaşın dokusuna uygun desenleme tekniği ile kağıt üzerine guaj boyayla çalışma |
15 | Yapılan çalışmaların değerlendirmesi | Yapılan çalışmaların değerlendirmesi |
16 | Son Sınav |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Kütüphane ve Internet taraması | ||
2 | Sanat ve Dekorasyon dergileri | ||
3 | Sanat Fuarları | ||
4 | Tekstil ve Sanat Sergileri. |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Temel örgüleri (bezayağı, dimi, saten) tanımlar ve armürlü numune dokuma tezgahını tanıyarak iki ve üç boyutlu tasarımlar geliştirir. | 3 | 1͵2 |
2 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 7 | 1͵2 |
3 | Konusuyla ilgili araştırma yaparak sunum aşamasına getirir. | 3͵8͵9 | 1͵2 |
4 | Hazırladığı desenin dokuma teknikleri ile bağlantısını kurarak tezgahta uygulama aşamasına getirir. | 3͵6 | 1͵2 |
5 | Gördüğü bir nesneyi tekstil malzemeleri ile görsel bir hale getirir. | 2͵6͵11 | 1͵2 |
6 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olur. | 4 | 1͵2 |
7 | Ekip içinde uyumlu çalışır. | 5 | 1͵2 |
8 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışını objektif olarak algılayıp sentezler. | 10 | 1͵2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 4 | 4 | 16 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
7 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 1 | 8 | 8 |
12 | Son Proje | 1 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 4 | 4 |
110 |