Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

BİLGİSAYAR EĞİTİMİ I
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
GRF319 Güz 1 3 3 6
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Öğr.Gör. Çetin ACAR
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Grafik tasarıma yönelik programlar konusunda bilgilendirmek ve grafik tasarım ürünlerini bilgisayar ortamında uygulayabilmek.
İçeriği Grafik tasarımına yönelik çalışmalarda “Masa Üstü Yayıncılık” (Desktop Publishing) teknolojisinde yararlanmak üzere bu konuda grafik tasarımcısına hizmet veren programların (Adobe) içeriğe uygun örneklerle tanıtılması.

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Masaüstü yayıncılık programlarını tanır.
2 Vektörel (Illustrator) ve Piksel tabanlı (Photoshop) programların özelliklerini açıklar.
4 Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygulayabilir.
5 Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu
2 Piksel ve vektörel tabanlı programların grafik tasarım ürünlerinde kullanımı Uygulanmış örnek tasarımların incelenmesi
3 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım örneği hazırlanması Konuyla ilgili uygulamalar
4 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
5 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
6 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
7 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
8 Ara Sınav
9 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım örneği hazırlanması Konuyla ilgili uygulamalar
10 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
11 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
12 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
13 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
14 Piksel ve vektörel tabanlı programları ile bir tasarım Konuyla ilgili uygulamalar
15 Bilgisayarda hazırlanan çalışmaların baskıya hazırlanması Konuyla ilgili uygulamalar
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Adobe Photoshop CS5
2 Adobe Illustrator CS5

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Masaüstü yayıncılık programlarını tanır. 2͵3͵4͵5 1͵2
2 Vektörel (Illustrator) ve Piksel tabanlı (Photoshop) programların özelliklerini açıklar. 2͵3͵4͵5 1͵2
4 Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygulayabilir. 2͵3͵4͵5 1͵2
5 Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapabilir. 2͵3͵4 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 4 6 24
4 Belge/bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 6 6
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 0 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 6 6
15 Son Sınav 1 1 1
150