Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

RUSÇA-2
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
SYD405 Güz 2 2 3 5
Ön Koşulu Olan Ders( ler )
Dili tr
Türü Seçmeli
Seviyesi Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Eyup Karakuş
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders programı, bir öğretmen eşliğinde Rusça öğrenmeye başlayan yetişkin öğrenciler için hazırlanmış olup haftada 5 saat üzerinden bir yarıyıllık dönemi kapsamaktadır. Programın temel amacı, katılanların günlük yaşam ve kültürel konularda konuşma yapabilmelerini, turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim sağlayabilmelerini ve orta düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır
İçeriği Zaman kavramlarıyla tanışma; Basit soru sorma yöntemleri, Temel gramer kuralları ve en basit şekliyle diyalog kurabilme

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Öğrencinin ilgili dilde çok temel konuşma kalıplarına sahip olması.
2 En alt seviyede söylenenleri anlama becerisi kazanması
3 Temel düzeyde gramer bilgisi edinmesi
4 Kiril alfabesiyle okuma alışkanlığının tam anlamıyla kazanılması.
5 Bu dili konuşanlar/müşteriler karşısında istenileni/sorunu anlayabilme düzeyine gelmesi
6 Rusça konuşan insanlarla iletişim kurabilme becerisi kazanması.
7 Hedef dilin mantığını kavrayabilmesi
8 Rusçadan Türkçeye çeviri yapabilme alışkanlığı kazanması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Zaman Kavramları; Günler, Aylar ve Mevsimler
2 Kipler: Emir ve Şart Kipleri
3 Bağlaçlar
4 Zarflar
5 Basit Cümle Yapıları -I
6 Sıfatlar
7 Rus İsimleri, kısaltmaları ve hitap şekilleri
8 Ara Sınav
9 Soru kelimeleri “Kim”, “Nerede”
10 Soru Kelimeleri: “Nasıl”, “Niçin” ve diğerleri
11 Değişik Ortamlarda diyalog örnekleri
12 Fiil Çekimleri (Gelişmiş)
13 Basit Cümle Yapıları -II
14 Telefon Konuşmaları
15 Müşteri/Turist Diyalogları
16 Son Sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 “28 Derste Rusça-Yeni Başlayanlar İçin”, L.Miller;L.Politova,İ.Rıbakova – Multilingual Y
2 Russian a practical grammar with exercises” I. Pulkina –Russkiy Yazik Yayınevi “Doroga v Rossiyu”; V. Antonova, M.Nahabina- Multilingual Yay

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Öğrencinin ilgili dilde çok temel konuşma kalıplarına sahip olması. 11͵13 1͵2
2 En alt seviyede söylenenleri anlama becerisi kazanması 11͵13 1͵2
3 Temel düzeyde gramer bilgisi edinmesi 11͵13 1͵2
4 Kiril alfabesiyle okuma alışkanlığının tam anlamıyla kazanılması. 11͵13 1͵2
5 Bu dili konuşanlar/müşteriler karşısında istenileni/sorunu anlayabilme düzeyine gelmesi 11͵13 1͵2
6 Rusça konuşan insanlarla iletişim kurabilme becerisi kazanması. 11͵13 1͵2
7 Hedef dilin mantığını kavrayabilmesi 11͵13 1͵2
8 Rusçadan Türkçeye çeviri yapabilme alışkanlığı kazanması 11͵13 1͵2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 4 56
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 7 7
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 7 7
15 Son Sınav 1 1 1
100