Slide background
Mersin Üniversitesi

Ders Bilgileri

TARIMSAL PAZARLAMA
Kodu Dönemi Teori Uygulama Ulusal Kredisi AKTS Kredisi
Saat / Hafta
BHT 206 Bahar 2 0 2 3
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) Yok
Dili tr
Türü Zorunlu
Seviyesi Ön Lisans
Öğretim Elemanı( ları ) Yrd.Doç.Dr.Akif ALTINBIÇAK
Öğretim Sistemi Yüz Yüze
Önerilen Hususlar Yok
Staj Durumu Yok
Amacı Bu ders ile öğrenci, tarımsal ürün pazarlaması ile ilgili temel konuları öğrenecektir.
İçeriği Pazarlamanın tanımı, önemi ve gelişimi, Pazarlama karması, Tarımsal ürünlerin pazarlanmasına genel bir bakış, Tarım ürünlerinin pazarlanmasında ana hizmetler, Tarım ürünlerinin pazarlanmasında yardımcı hizmetler, Tarımsal ürün pazarlama kanalları, Talebin tanımı ve etkileyen faktörler, Talep ve gelir esneklikleri, Arzın tanımı ve etkileyen faktörler, Arz esnekliği, Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu, Tarım ürünlerinde dalgalanmalar ve fiyatlara yapılan müdahalaler

Dersin Öğrenim Çıktıları

# Öğrenim Çıktıları
1 Pazarlama ilkelerini tanımlar.
2 Satış sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3 Temel pazarlama kavram ve prensiplerini tarımsal ürün veya hizmetler üzerine uygulamak.
4 Tarım ürünlerinin pazarlanması, ürün geliştirilmesi ve satışların yönetimindeki süreçleri incelemek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

# Konular Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın tanımı, önemi ve gelişimi Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
2 Pazarlama karması Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
3 Pazarlama karması Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
4 Tarımsal ürünlerin pazarlanmasına genel bir bakış Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
5 Tarım ürünlerinin pazarlanmasında ana hizmetler Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
6 Tarım ürünlerinin pazarlanmasında yardımcı hizmetler Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
7 Tarımsal ürün pazarlama kanalları Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
8 Ara sınav Yazılı sınav
9 Talebin tanımı ve etkileyen faktörler Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
10 Talep ve gelir esneklikleri Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
11 Arzın tanımı ve etkileyen faktörler Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
12 Arz esnekliği Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
13 Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
14 Tarım ürünlerinde dalgalanmalar ve fiyatlara yapılan müdahaleler Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
15 Tarım ürünlerinde dalgalanmalar ve fiyatlara yapılan müdahalaler Sözlü ve yazılı anlatım, örnekler, tartışma
16 Son Sınav Yazılı sınav

Resources

# Malzeme / Kaynak Adı Kaynak Hakkında Bilgi Referans / Önerilen Kaynak
1 Tarımsal Pazarlama Ali Rıza Karacan, Yaşar Üniversitesi yayınları, 2009 Kitap

Ölçme ve Değerlendirme Sistemi

# Ağırlık Çalışma Türü Çalışma Adı
1 0.4 1 1. Ara Sınav
2 0.6 5 Son Sınav

Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri

# Öğrenim Çıktıları Program Çıktıları Ölçme ve Değerlendirme
1 Pazarlama ilkelerini tanımlar. 8 1
2 Satış sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak. 8 1
3 Temel pazarlama kavram ve prensiplerini tarımsal ürün veya hizmetler üzerine uygulamak. 8 2
4 Tarım ürünlerinin pazarlanması, ürün geliştirilmesi ve satışların yönetimindeki süreçleri incelemek. 8 2

Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.

İş Yükü Detayları

# Etkinlik Adet Süre (Saat) İş Yükü
0 Ders Süresi 14 2 28
1 Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
2 Sunum ve Seminer Hazırlama 0 0 0
3 İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması 0 0 0
4 Belge/Bilgi listeleri oluşturma 0 0 0
5 Atölye 0 0 0
6 Ara Sınav için Hazırlık 1 1 1
7 Ara Sınav 1 1 1
8 Kısa Sınav 0 0 0
9 Ödev 0 0 0
10 Ara Proje 0 0 0
11 Ara Uygulama 0 0 0
12 Son Proje 1 0 0
13 Son Uygulama 0 0 0
14 Son Sınav için Hazırlık 1 2 2
15 Son Sınav 1 1 1
75