Ders Bilgileri
ÜZÜMSÜ MEYVELER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dönemi | Teori | Uygulama | Ulusal Kredisi | AKTS Kredisi | |
Saat / Hafta | ||||||
BHT 205 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşulu Olan Ders( ler ) | |
Dili | tr |
Türü | Zorunlu |
Seviyesi | Ön Lisans |
Öğretim Elemanı( ları ) | Gönül DEMİR |
Öğretim Sistemi | Yüz Yüze |
Önerilen Hususlar | |
Staj Durumu | Yok |
Amacı | Bu dersin amacı, üzümsü meyveler (çilek, ahududu, böğürtlen, frenk üzümü, mavi yemiş vd.) konusunda öğrencilere temel bilgileri vermektir. Bu amaçla bu türlerin orijini, diğer meyve türlerinde farklılıkları, türlerin dünya üzerinde dağılımı, dünya üretimi, kullanılan çeşitler, ekolojik istekleri (iklim ve toprak istekleri), çoğaltma şekilleri, tozlanma ve döllenme biyolojileri, ıslah çalışmalarında göz önüne alınan hususlar, bahçe tesisi, yönetimi, örtü altı yetiştiricilik gibi konular hakkında bilgi verilecektir. |
İçeriği | Bu dersin amacı, üzümsü meyveler (çilek, ahududu, böğürtlen, frenk üzümü, mavi yemiş vd.) konusunda öğrencilere temel bilgileri vermektir. Bu amaçla bu türlerin orijini, diğer meyve türlerinde farklılıkları, türlerin dünya üzerinde dağılımı, dünya üretimi, kullanılan çeşitler, ekolojik istekleri (iklim ve toprak istekleri), çoğaltma şekilleri, tozlanma ve döllenme biyolojileri, ıslah çalışmalarında göz önüne alınan hususlar, bahçe tesisi, yönetimi, örtü altı yetiştiricilik gibi konular hakkında bilgi verilecektir. |
Dersin Öğrenim Çıktıları
# | Öğrenim Çıktıları |
---|---|
1 | Üzümsü meyveler konusunda elde edilen genel bilgileri çiftçilere aktarabilirler |
2 | Üzümsü meyve türlerinin diğer türlerden farklılıkları, yetiştiricilik şekilleri bu dersin temel konularından birisidir. Bu amaçla özellikle modern yetiştiricilik şekilleri konusunda verilecek bilgiler dersin temel konularından birisini oluşturacaktır. Öğrenciler bu bilgileri çiftçilere aktarabilir. |
3 | Telli terbiye sistemi, örtü altı yetiştiriciliği, fide ve fidan üretimi gibi konularındaki bilgilerini çiftçilere aktarabilir |
4 | Üzümsü meyve türlerinin ekolojik isteklerini tanımlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
# | Konular | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|---|---|
1 | Üzümsü meyvelerin tanımlanması, sistematikteki yerleri ve özellikleri; Ülkemizde ve dünyada üzümsü meyvelerin önemi ve tür ve çeşitleri. | Sözlü Anlatım |
2 | Çileklerin morfolojisi, biyolojisi, fizyolojisi; Çilek çeşitleri ve özellikleri ve ekolojik istekleri. | Sözlü Anlatım |
3 | Çilekte çoğaltım metodları; bahçe kurma, açıkta ve örtü altında çilek yetiştiriciliği; çilekte hasat, ambalajlama ve muhafaza | Sözlü Anlatım |
4 | Ahududu ve böğürtlenin morfolojisi, biyolojisi, fizyolojisi; ahududu ve böğürtlen çeşitler ve özellikleri; ahududu ve böğürtlenin ekolojik istekleri. | Sözlü Anlatım |
5 | Ahududu ve böğürtlende çoğaltım metodları; ahududu ve böğürtlende bahçe kurma, budama, destekleme, şekil verme, bakım; hasat, ambalajlama, muhafaza ve değerlendirme | Sözlü Anlatım |
6 | Frenküzümünün morfolojisi, biyolojisi, fizyolojisi; Frenküzümü çeşitler ve özellikleri; Frenküzümü ekolojik istekleri. | Sözlü Anlatım |
7 | Frenküzümüde bahçe kurma, budama, destekleme, şekil verme, bakım; hasat ve değerlendirme | Sözlü Anlatım |
8 | Ara sınav | Yazılı |
9 | Kuşburnunun morfolojisi,biyolojisi,fizyolojisi,çoğaltılması,yıllık bakım işleri ve kuşburnunun kullanım alanları | Sözlü Anlatım |
10 | Yabanmersininin morfolojisi, biyolojisi, fizyolojisi; Yabanmersini çeşitler ve özellikleri; Yabanmersininin ekolojik istekleri. | Sözlü Anlatım |
11 | Yabanmersinide bahçe kurma, budama, destekleme, şekil verme, bakım, hasat, değerlendirme | Sözlü Anlatım |
12 | Kivinin morfolojisi, biyolojisi, fizyolojisi; Kivi çeşitler ve özellikleri. Kivinin ekolojik istekleri. | Sözlü Anlatım |
13 | Kivide bahçe kurma; budama, destekleme, şekil verme, bakım; hasat, depolama ve değerlendirme. | Sözlü Anlatım |
14 | Dutun morfolojisi, biyolojisi, fizyolojisi; çeşitler ve özellikleri ve ekolojik istekleri. | Sözlü Anlatım |
15 | Dut yetiştiriciliği | Sözlü Anlatım |
16 | Son Sınav | Yazılı |
Resources
# | Malzeme / Kaynak Adı | Kaynak Hakkında Bilgi | Referans / Önerilen Kaynak |
---|---|---|---|
1 | Üzümsü Meyveler | Agaoglu, Y.S., Ankara Ü. Ziaraat Fakültesi 1986. | Kitap |
Ölçme ve Değerlendirme Sistemi
# | Ağırlık | Çalışma Türü | Çalışma Adı |
---|---|---|---|
1 | 0.4 | 1 | 1. Ara Sınav |
2 | 0.6 | 5 | Son Sınav |
Dersin Öğrenim Çıktıları ve Program Yeterlilikleri ile İlişkileri
# | Öğrenim Çıktıları | Program Çıktıları | Ölçme ve Değerlendirme |
---|---|---|---|
1 | Üzümsü meyveler konusunda elde edilen genel bilgileri çiftçilere aktarabilirler | 1 | |
2 | Üzümsü meyve türlerinin diğer türlerden farklılıkları, yetiştiricilik şekilleri bu dersin temel konularından birisidir. Bu amaçla özellikle modern yetiştiricilik şekilleri konusunda verilecek bilgiler dersin temel konularından birisini oluşturacaktır. Öğrenciler bu bilgileri çiftçilere aktarabilir. | 1 | |
3 | Telli terbiye sistemi, örtü altı yetiştiriciliği, fide ve fidan üretimi gibi konularındaki bilgilerini çiftçilere aktarabilir | 2 | |
4 | Üzümsü meyve türlerinin ekolojik isteklerini tanımlayabilir. | 2 |
Not: Ölçme ve Değerlendirme sütununda belirtilen sayılar, bir üstte bulunan Ölçme ve Değerlerndirme Sistemi başlıklı tabloda belirtilen çalışmaları işaret etmektedir.
İş Yükü Detayları
# | Etkinlik | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|---|
0 | Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
1 | Sınıf Dışı Ders Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
2 | Sunum ve Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
3 | İnternette tarama, kütüphane ve arşiv çalışması | 0 | 0 | 0 |
4 | Belge/Bilgi listeleri oluşturma | 0 | 0 | 0 |
5 | Atölye | 0 | 0 | 0 |
6 | Ara Sınav için Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
7 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
8 | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
9 | Ödev | 0 | 0 | 0 |
10 | Ara Proje | 0 | 0 | 0 |
11 | Ara Uygulama | 2 | 4 | 8 |
12 | Son Proje | 0 | 0 | 0 |
13 | Son Uygulama | 0 | 0 | 0 |
14 | Son Sınav için Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
15 | Son Sınav | 1 | 1 | 1 |
100 |