Kimya Mühendisliği Bölümü

2025-08-05 15:50:23
24-25 Eğitim-Öğretim Yılı Dereceye Giren Öğrenciler Hk....
2025-07-10 10:33:18
Tek Ders Sınavı Hk....
2025-06-24 15:30:14
Bütünleme Sınav Programı...
2025-05-30 09:32:01
Final Sınav Programı...
2025-05-21 11:23:23
Genel Kimya Lab. Telafi Listesi...
2025-05-12 15:31:37
Mazeret Sınav Programı...
2025-05-12 15:30:08
Fizikokimyasal Sistemler LAb. Telafi Programı...
2025-05-11 15:29:37
KML-1 TELAFİ PROGRAMI...
2025-02-24 21:51:25
Fizibilite Rapor Grupları...
2025-02-18 15:13:50
Kimya Mühendisliği Tasarımı-1 Hk....
2025-02-14 13:44:05
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı-1 Deney Grupları...
F Blok'ta yer alan Mersin Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü, 27 Mayıs 2002 tarihinde kabul edilen 2547 sayılı Kanun ile öğrencisiz bölüm olarak kurulmuştur. 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılından itibaren Kimya Mühendisliği Bölümü’ne lisans öğrencisi alınması uygun bulunmuştur ve bölüm ilk mezunlarını 2012 yılında vermiştir. Kimya Mühendisliği Bölümüne, MÜDEK tarafından 5 yıl süresince akreditasyon verilmesi uygun görülmüştür (01.05.2015-30.09.2020). Böylelikle bölümümüz, belirtilen tarih aralığında Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı tarafından akredite edildiğini gösterir EUR-ACE etiketi almaya hak kazanmıştır.
Bölümümüzün güncel program çıktıları şu şekildedir:
PÇ 1. Matematik, fen bilimleri ve Kimya Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÇ 2. Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ 3. Karmaşık bir Kimya Mühendisliği sistemini, sürecini, cihazını veya ürününü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÇ 4. Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÇ 5. Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya Kimya Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÇ 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
PÇ 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
PÇ 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÇ 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÇ 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÇ 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Bölümümüzün güncel eğitim amaçları (EA) şu şekildedir:
EA 1. Özel, kamu kurum ve kuruluşlarının ar-ge, üretim, satış ve pazarlama, kalite yönetimi, çevre yönetimi, enerji yönetimi, dijital dönüşüm ve veri yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği birimlerinde teknik ve idari pozisyonlarda görev yapan mühendisler yetiştirmektir.
EA 2. Seçtikleri kariyerlerinde mesleki ve teknik eğitimlere, fuar ve sempozyumlara, yönetim becerileri eğitimlerine, proje yönetimi eğitimlerine, dijital dönüşüm eğitimlerine, kişisel gelişim eğitimlerine, sertifika programlarına veya lisansüstü eğitimlere katılarak kendilerini geliştiren mühendisler yetiştirmektir.
Bu program çıktıları ve eğitim amaçları doğrultusunda yetiştirilen Kimya Mühendisliği mezunları, edindikleri bilgi ve becerilerle geniş bir yelpazeye yayılan sektörlerde istihdam edilebilmektedir.
Kimya Mühendisliği eğitim programını tamamlayan öğrenciler, alanındaki bilgileri izleyebilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mühendislik problemlerini ekonomi, iş güvenliği, kalite, çevre, etik değerler gibi yönlerden evrensel ve toplumsal boyutlarıyla çözümleyebilme, yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrayabilme, takım çalışmasına yatkınlık gibi kazançlar sağlamaktadır. Kimya mühendisliği programı mezunları, mineraller, metaller, seramikler, polimerler, kağıt ve kompozitlerin üretimi, ilaç, gıda, çevre ve biyoteknoloji gibi malzemelerin kimyasal yapılarının, enerji içeriklerinin veya fiziksel hallerinin değişime uğradığı proseslerin geliştirilmesi ve uygulanması ile ilgilenen tüm proseslerde araştırmacı, tasarımcı, projeler geliştirici, üst düzey yönetici olarak görev yapabilmektedir.