Özel Eğitim Bölümü

ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
1-Genel Bilgiler
Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü bünyesinde bulunan Lisans programımız 2024-2025 Eğitim Öğretim yılında Özel Eğitim Öğretmenliği Programı adı altında açılmıştır. Programın öğrenim süresi sekiz yarıyıl yani dört yıldır. Programda; zorunlu olarak alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca öğrencilerin ilgi ve istidatlarına yönelik seçmeli, genel kültür seçmeli ve meslek bilgisi seçmeli dersleri de bulunmaktadır. Öğrencilere sağlanan olanaklar arasında Çift Anadal Eğitimi (Özel Eğitim-PDR çift diploma); Farabi programı (Türkiye üniversitelerinde eğitim imkânı) ve Erasmus programı (Avrupa üniversitelerinde eğitim imkânı) da bulunmaktadır.
Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Anabilim Dalı kapsamında Tezsiz Yüksek Lisans Programımız 2025-2026 Eğitim Öğretim yılında Özel Eğitim İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı adı altında açılmıştır. Tezsiz yüksek lisans programı 30 ulusal kredi ve 60 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az 10 adet ders ve 1 dönem projesinden oluşmaktadır.
Özel Eğitim Bölümünde 1 Doçent, 3 Dr. Öğr. Üyesi olmak üzere toplam 4 akademik personel, 1 idari personel görev yapmaktadır. Eğitim-öğretim faaliyetlerimizde fakültemizde bulunan çeşitli derslikler, seminer odaları ve 4 ofis kullanılmaktadır.
2-Misyon, Vizyon, Değerler ve Hedefler
Özel Eğitim Bölümünün vizyonu, hem ülkemizde hem de dünyadaki tüm özel gereksinimli bireylerin bağımsız, üretken ve topluma aktif katılımcı olmalarını sağlamayı hedefleyen öğretmenler yetiştirmektir. Ayrıca bölümümüz lisansüstü eğitim imkânlarıyla alanda hem araştırma ve projeler gerçekleştiren hem de öğretmen yetiştirme konusunda uzman öğretim elemanları yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Özel Eğitim Bölümünün misyonu özel gereksinimi olan bireylerin eğitimi konusunda yetkin eğitimciler yetiştirmek ve yeni bilgi, teori ve araştırmalar oluşturmak, geliştirmek ve yaymaktır. Bölümümüz öğretim elemanları bu misyonu; (a) alanda çalışacak araştırmacılar ve eğitimciler gibi liderler yetiştirerek; (b) alanla ilgili bilgi birikimini genişletmek amacıyla araştırmalar ve farklı bilimsel etkinlikler gerçekleştirerek; (c) özel gereksinimli bireylerle, ailelerle, resmi ve özel kurumlarla, okullarla ve yerel, ulusal ve uluslararası uzman kuruluşlarla birlikte aktif olarak çalışarak özel gereksinimli bireyler ve aileleri ve alanda çalışan/çalışacak öğretmen/öğretmen adayları için kaynak ve danışmanlık sağlayarak gerçekleştirmektedirler.