İşletme Bilgi Yönetimi Yüksek Lisans Programı
Mersin Üniversitesi İşletme Bilgi Yönetimi Ana Bilim Dalı, yüksek lisans eğitimine 2010-2011 bahar yarıyılında başlamıştır. İşletme Bilgi Yönetimi; işletmelerin hedeflerine daha verimli ve daha etkin yöntemlerle ulaşabilmesi için, bilginin oluşturulması, paylaşılması ve uygulamaya konulması süreçlerini kapsayan, bilgiyi üretim ve yönetim sürecinin temel değişkenlerinden biri olarak gören yeni bir disiplindir. Günümüzde bilgi, işletmelerin en önemli varlığı ve stratejik bir değer kaynağı haline dönüşmüştür. Bu çerçevede işletmelerin yeni zenginliği ve değer kaynağı sahip olunan bilgi birikimi ve bu potansiyeli uygulamaya dönüştürebilme yeteneği olmaktadır. Bilgi yönetimi, değer yaratıcı ve üretken bilginin elde edilmesi, paylaşılması, geliştirilmesi ve kullanılması ile ilgili bir kavramdır. Bilgi yönetimi alanında, özgün tanımlama ve kavramsallaştırmaların yapılabilmesi, bu alanda yapılacak akademik araştırmalara bağlıdır. İşletme Bilgi Yönetimi Anabilim Dalı yüksek lisansından mezun olan öğrenciler, alanında tamamlamış oldukları tezler ve yapmış oldukları akademik çalışmalarla akademik yeterliliğe sahip bireyler olarak bu amaca hizmet etmektedirler. Diğer yandan bu alanda yapılacak kuramsal ve uygulamalı akademik araştırmaların yoğunlaşması ile disipline katkılar sağlayacak ve bu alandaki eğitimcilerin yetişmesine zemin oluşturmaktadır.
İşletme Bilgi Yönetimi Yüksek Lisans Programında, Bilgi Yönetim Stratejileri, Veri Tabanı Uygulamaları, Python ile Veri Analizi, Bilgi Getirimi ve Çıkarımı, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Girişimcilik ve Yenilikçilik, Elektronik Bankacılık, İnsan Kaynakları Yönetimi, Uygulamalı Araştırma Yöntem Ve Teknikleri, Fiyatlandırma Yönetimi, Tüketici Davranışları Ve Örnek Uygulamaları gibi birçok ders açılmaktadır.
Öğretim üyeleri ve öğrenciler için akademik ortamın gelişmesine katkısı olan seminer, kollokyum, v.b., faaliyetlerin yanı sıra, University of Trento (İtalya), Comenius University in Bratislava (Slovakya), University of Lodz (Polonya), Alexander Technological Educational Institution of Thessaloniki (Yunanistan) gibi 11 farklı üniversite ile lisansüstü Erasmus değişim programı kapsamında anlaşma yapılmış ve her yıl eğitim/staj amacıyla öğrenci gönderilmektedir. 2019 yılına kadar 10’un üzerinde öğrenci tezlerini tamamlayarak İşletme Bilgi Yönetimi Yüksek Lisansı mezunu olmuştur.
Dersler
1. Dönem Dersleri
Kodu | Adı | Z/S | T | U | K | AKTS |
---|
iBY 549
| İnsan Kaynakları Yönetimi | Z | 3 | 0 | 3 | 30 |
İBY 513 | Müşteri İlişkileri Yönetimi | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 515 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 517 | Veri Tabanı Uygulamaları | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 525 | Örgüt Teorileri | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 531 | Girişimcilik ve Yenilikçilik | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 533 | Fiyatlandırma Yönetimi | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 543 | Elektronik Bankacılık | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 545 | İleri Yöneylem Araştırması | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 551 | Python ile Veri Analizi I | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 553 | Bilgi Getirimi ve Çıkarımı
| S | 3 | 0 | 3 | 15 |
2. Dönem Dersleri
Kodu | Adı | Z/S | T | U | K | AKTS |
---|
İBY 560 | Bilgi Yönetim Stratejileri | Z | 3 | 0 | 3 | 30 |
İBY 504 | Stratejik Pazarlama Yönetimi | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 510 | Yönetim ve Etik | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 524 | Örgütsel Hastalıklar | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 532 | Tüketici Davranışları ve Örnek Uygulamaları | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 544 | Sürdürülebilir İşletme Yönetimi | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 548 | Uygulamalı Araştırma Yöntem ve Teknikleri | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 558 | Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 562 | Elektronik İnsan Kaynakları Yönetimi | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 564 | Python ile Veri Analizi II | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
İBY 566 | Metin Madenciliği ve Big Data | S | 3 | 0 | 3 | 15 |
*UAD, her dönem alınması gereken bir ders olup, kredi olarak hesaplamaya dahil edilmez.
**SOBE 501 Bilimsel Etik ve SOBE 502 Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersleri, mezun olana kadar herhangi bir dönemde alınması gereken zorunlu bir ders olup, kredi olarak hesaplamaya dahil edilmez.
***Seminer, tez dönemine başlamadan önce başarıyla tamamlanması gereken bir ders olup, kredi olarak hesaplamaya dahil edilmez.